avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Activitate Alexandra Marina

Activitate Alexandra Marina

Buna ziua,

Am cateva neclaritati referitoare la recalcularea pensiei alimentare:

"Dispune recalcularea pensiei lunare de intretinere la care a fost obligat paratul prin sentinta civila nr 110 pronuntata de judecătoria Brezoi in dosarul nr 1309/198/2015 la data de 20.01.2016, pe seama reclamantului, in sensul majorarii cuantumului acesteia, de la suma de 120 lei lunar, la un cuantum de 1/4 din venitul net lunar al paratului, dar nu mai puțin de 1/4 din venitul minim net pe economie, incepand cu data introducerii cererii de chemare in judecata (28.07.2021) si pana la terminarea studiilor (10.06.2022 inclusiv) sau pana la noi dispoziții ale instanței."

1. Pensia este de 931 lei < 1386 lei (venit minim la data hotararii), va trebui sa achite 1/4 din 931 lei sau 1/4 din 1386 lei ?
2. Pe luna iulie a fost facuta poprire pe pensie de 120 lei (pensia alimentara stabilită in 2016). Daca decizia intra in vigoare din 28.07, inseamna ca desi a achitat 120 lei, trebuie sa dea diferenta pe cele 4 zile raportat la noua decizie (29,22 lei ) ?
3. De asemenea, s-au facut popriri si pe august si septembrie de 120 lei/luna, inseamna ca pe august si septembrie mai datorează 226,5 lei/luna ? ( 1386/4 - 120 lei)
4. Daca de la 1.01.2022 venitul minim s-a majorat la 1524 lei, din ianuarie datorează 381 lei pe luna sau ramane venitul mediu de la data hotărârii judecătorești?
5. Daca e pensionar cu gradul I de invaliditate, este posibil sa ii fie recalculata pensia alimentara raportat la 1/4 din venitul minim, nu la 1/4 din pensia propriu-zisa (931 lei) ?

Multumesc! Zi frumoasa!
Buna ziua,

Am plasat online (pe site-ul ancpi) o comanda pentru un extras de carte funciară, dar la numărul cadastral am omis primul 2. Am primit o hartie cum ca numarul e invalid, am trimis rectificarea, dar nu o accepta si ma obliga sa plătesc din nou eliberarea extrasului de carte funciară. Este legal?
Eu am plătit sa primesc extrasul, dar nu am primit decât hârtia cum ca e invalid. De ce sunt obligată sa plătesc de 2 x un serviciu de care nu am beneficiat ? Nu doar ca am corectat eroarea, dar nr cadastral putea fi cu ușurință identificat pe baza adresei imobilului.

Multumesc!
Buna ziua!

Dețin o casa de vacanța (2 imobile nelocuibile) in comuna Daesti, județul Vâlcea și o suprafața de teren intravilan.
Menționez ca nu locuiește nimeni la adresa de cel puțin 12 ani, timp in care am plătit anual impozitul pe teren fără probleme.
Astazi am fost sa plătesc impozitul cum o făceam de obicei și mi s-a spus ca nu se poate fără a achita taxa de salubrizare, deși nu locuiește nimeni, nu avem contract cu firma de gunoi, nu avem tomberon și nu depunem niciodată gunoi menajer.

Nu înțeleg de ce plata impozitului a devenit condiționata de plata gunoiului, deși nu locuiește nimeni la acel imobil.

Ce putem face pentru achitarea impozitului fără a fi obligați de primăria comunei Daesti sa achitam taxa de salubrizare?

Multumesc!