avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Activitate DeeDee999

Activitate DeeDee999

Buna dimineata,

Chiar daca bransamentul este la comun pentru apa, exista un contoar mare si apoi contoare individuale pentru fiecare apartament, se pot face 2 asociatii?

Multumesc.

ynocentta a scris:

Legiuitorul a dispus norme generale referitoare la infiintarea de asociatiii de proprietari la nivelul imobilullui de locuit in comun conditionat de aspectul
L nr 196/2018
ART. 13
(1) Asociația de proprietari se înființează prin acordul scris a cel puțin jumătate plus unu din
numărul proprietarilor dintr-un condominiu.
(2) În condominiile cu mai multe tronsoane sau scări se pot constitui asociații de proprietari pe
fiecare tronson ori scară în parte numai în condițiile în care proprietatea comună aferentă
tronsoanelor sau scărilor poate fi delimitată și în condițiile în care există branșamente separate pe
fiecare scară sau tronson.
(3) Divizarea unei asociații de proprietari existente în două sau mai multe asociații, pe scări sau
tronsoane, se face numai în condițiile în care proprietatea comună aferentă tronsoanelor sau
scărilor poate fi delimitată și în condițiile în care există branșamente separate pe fiecare scară sau
tronson, la propunerea majorității proprietarilor din scara sau tronsonul respectiv, cu acordul
majorității proprietarilor din asociația ce urmează a se diviza.
(4) Dacă este cazul, asociațiile de proprietari înființate pe scări sau tronsoane de clădire își
reglementează între ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora, printro anexă la acordul de asociere.

Motivatia presedintelui de asociatie nu este temeinica si legala deoarece este vorba despre 2 constructii distincte ,iar pentru apa si drum s epot incheia contracte distincte d ecatre fiecare persoana juridica reprezentanta a celor 2 condominii

Buna ziua,

Va scriu legat de 2 imobile finalizate anul acesta, primul este deja locuit, al doilea inca nu, suntem proprietari care inca asteptam semnarea contractelor de vanzare-cumparare. Bransamentul la gaze este la comun, este o singura teava pentru ambele blocuri, banuiesc ca si la apa la fel. Problema este ca locatarii blocului 1 au facut o adunare generala despre care noi, locatarii si proprietarii apartamentelor blocului 2 nu am fost instiintati nici la avizier, mail, telefon sau alte metode. In urma aceste adunari, au stabilit sa infiinteze o singura asociatie de proprietari, au ales firma de administrare, au stabilit o suma pentru ridicarea gunoiului si pentru curatenia pe scara. Sume pe care noi nu le cunoastem, minuta acestei adunari nu a fost publicata nicaieri. Este legal acest aspect? Sunt 80 de apartamente in cele 2 blocuri, cate 40 in fiecare, iar in blocul 2 inca nu sta nimeni. Putem infiinta 2 asociatii de proprietari cu un bransament comun? Putem anula deciziile lor avand in vedere ca nu am fost anuntati? Este legala aceasta adunare avand in vedere ca suntem in stare de alerta? Ce ne sfatuiti sa facem pentru a putea sa readucem lucrurile la negocierea acestor servicii contractate, sa supunem la vot sau sa se anuleze prima sedinta? In plus toti membrii din comitet sunt doar proprietari de la blocul 1, de la blocul 2 nu este nimeni ales, este acest aspect legal? Mentionez ca adunarea s-a tinut in 3.04.2021, astazi am aflat acest aspect.

Mesajul presedintelui de asociatie este: "Pentru cei noi veniti va fi o singura asociatie de propietari din urmatoarele motive: drum, apa si gunoi comune pentru ambele blocuri." - este legal?