avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Activitate Calinmatei2000

Activitate Calinmatei2000

Revin cu noutati dupa mai multe luni,aparent sunt vesti bune,in urma unei vizite la enel in globalworth unde am explicat situatia am ameni tat in scris cu relamatie la anpc si anre si am nimerit o doamna care a inteles foarte bine am primit in mod misterios si fara alte explicatii o factura de regularizare de minus 10000 RON, soldul de plata devenind zero!
Sper sa ramana totul asa si sa uit de acest cosmar.

Inteleg, mi se pare revoltator ca presedintele si administratorul sunt transformati in organ de constatare fara sa aiba nici o pregatire tehnica sau juridica si fara garantia bunei lor credinte.
Cum poate instanta lua in considerare o simpla foaie a lor, prin care pot arunca vina asupra mea chiar daca inundatia ar fi fost de la un etaj superior sau de la o parte comuna( coloana de apa).

Nu exista nici o cale de aparare impotriva unui astfel de abuz??

Daca din intamplare ar fi chiar presedintele cel care inunda cine l-ar putea obliga sa emita o hartie prin care sa semneze ca este vinovat si se expune la executare silita

ynocentta a scris:

Atat timp cat proprietarul detine asigurare faculatativa,asiguratorul ca acorda c/v prejudicii constatate in urma evenimentului si automat va recupera suma prin actiune in regres in instanta de la partile reponsabile

Buna ziua,

Detin un apartament in care nu locuiesc, este inchiriat. Apartamentul este la etajul 7. In trecut am fost inundatii multiple de la et 8 (eu la et 7, et 6,5 si 4) de mai multe ori de la etajul 8.
Nu am o relatie buna cu presedintele si administratorul.
Astazi am.aflat ca vecinul de la et 5 are asigurare la groupama si ca presedintele impreuna cu administratorul i-au eliberat o adeverinta proprietarului de la et 5 in care atesta ca in urma unei avarii la chiuveta apartamentului meu a fost inundat apartamentul asigurat la et 5 (tavan si perete baie).

Mentionez ca formularul de la groupama are la sfarsit si rubrica in care proprietarul apartamentului vinovat poate trece obiectiuni si semna ca este sau nu de acord. Presedintele si administratorul au trecut numele meu dar au lasat rubrica de obiectiuni libera si nu necompletat la semnatura mea.

Nu am fost informat de completarea acestui formular si nici nu s a facut constatare in apartamentul meu in prezenta mea de catre asociatie.

Proprietarul de la et 5 isi va deschide doaar de dauna si va obtine despagubire de la groupama.

Care este probabilitatea sa fiu actionat in instanta de groupama pentru recuperarea sumei platite celui de la et 5 si ce pot face in aceasta situatie?
Platile mele pe contorul vecinului sunt in jur de 500 RON si sunt din 2017 deci mai vechi de 3 ani, nu stiu ce castig de cauza as avea si suma este mica. Tot in 2017, in loc de a storna facturile mele platite in contul vecinului si sa refactureze de la inceput contorul meu, enel mi-a emis o factura in care face demontare/montare de contoare si scade din indexul meu indexul contorului vecinului(total intamplator erau 20000kw intre cele 2 contoare) si a rezultat o factura de 10800 ron pe care au tinut-o suspendata de atunci,practic ei nu mai mai pot executa pt aceasta factura fiind mai veche de 36luni, doar ca prin artificii contabile ( ulterior au emia facturi estimative foarte mari gen 6000kw pe luna,pe care in urmatoarea luna le-au compensat cu facturi negative de minus 6000kw PE CARE LE-AU ALOCAT IN FACTURA DIN 2017 DE 10800RON, au reusit sa apara in contabilitate ca sunt achitati 7000 ron din cei 10800!!!, ulterior au stornat acele facturi negative in 2020, in acest moment au ajuns la executare 3 facturi STORNO din 2020 in valoare totala de 4000 ron ale unpr facturi negative dein 2017 alocate in contul facturii de 10800 tot din 2017.

Stiu ca este foarte greu de urmarit si explicat situatia, fiind rezultatul unor operatiuni eroante in lant.

Florin Cornea a scris:

Pregatiti toate dovezile ca ati platit facturile vecinului si faceti o actiune in instanta pentru pretentii - plata lucrului nedatorat.Pe baza acestor dovezi , inclusiv corespondenta cu ENEL instanta va stabili ce aveti de plata in final , in urma unei expertize contabile care trebuie sa faca calculul pe baza compensarilor reciproce cu platile efectuate de vecin in contul consumului platit de el pentru apartamentul dvs.Totul consta sa prezentati cit mai clar expertului contabil situatia platilor dvs. in contul vecinului si al vecinului in contul apartamentului dvs.Acest proces va suspenda si executarea silita pe baza evidentei facturilor emise de ENEL.

Astept un ultim raspuns negativ de la Enel, am fost sfatuit chiar de personalul Enel sa reclam la ANPC, o voi face de indata de voi primi raspunsul enel (este cerinta ANPC). Problema este ca situatia este din 2017 si anpc nu trateaza probleme mai vechi de 36 de luni, ma gandesc sa i cerc avand in vedere ca ultimele raspunsuri negative sunt vechi de cateva luni.

DinuX a scris:

Ati reclamat situatia la ANRE si ANPC?

Executare silita enel


Apelez la sfatul vostru intr-o problema pe care o am de 4 ani cu compania Enel si apreciez orice sfat despre cum pot putea proceda in continuare.
In anul 2016 am cumparat un apartament de la o societate comerciala care detinea doua apartamente in acelasi bloc (le voi numi apartamentul meu si apartamentul vecin). Mentionez ca apartamentele erau vechi de 10 ani si tot de atunci in proprietatea respectivei societati. Am primit de la societatea vanzatoare acordul de deconectare pt apartamentul meu si m-am prezentat la Enel cu actele de vanzare,acordul de deconectare si ultima factura. Din pacate reprezentanta Enel nu a fost foarte atenta si mi-a facut con tractul pe apartamentul vecin inclusiv cu codul eneltel al.acestuia!!! Pentru ca eram foarte obosit si am avut incredere in dansa am semnat contractul fara sa imi dau seama ca in anexa B la locul de consum figura apartamentul vecin. Ulterior timp de 7 luni am primit la cutia postala si achitat facturile care contineau consumul contorului apartamentului vecin. Dupa 6 luni am observat pe factura ca este trecut alt loc de consum si am semnalat la enel. Dupa o verificare in teren cei de la enel nu au respectat procedura interna care presupune refacerea contractului si stornarea tuturor facturilor emise si au efectuat urmatoarea operatiune pe care o consider abuziva: in contractul meu si in con tractul apartamentului vecin au modificat unilateral locul de consum prin inversarea acestora, fara sa anunte titularii in nici un fel, rezultatul fiind ca cele doua apartamente au codurile eneltel inversate fata de momentul anterior.. Nu ar fi fost o problema majora dar in urmatoarea factura au facut si inversarea scriptica a celor doua contoare rezultand pentru mine o cantitate de 20000kw de plata iar pt vecinul aceasi cantitate cu minus. Ulterior timp de peste 3 ani am facut in sir de cateva zeci de reclamatii in care explicam cat am putut de clar situatia, sunt convins ca se cunoaste foarte bine la enel dar cineva incearca sa isi acopere greseala facuta (vecinul nu plateste curentul de 4 ani si inca are de recuperat 8000Ron) si sa imi puna in carca cei 20000 kw respecriv 10800ron.
Ca raspuns la reclamatiile mele am primit diferite incercari ale enel de a solutiona situatia,au si stornat anul trecut 23 de facturi dar facturile initiale sunt tot nestornate. Factura din 2017 de 10800 este "reclamata" inca de atunci si oficial nu imi este imputata dar prin diferite artificii contabile (facturari de consum estimat foarte mare urmate de stornari si alocari ale facturilor storno negative catre aceasta factura exagerata din 2017) cei de la enel au reusit ca in sistemul lor factura din 2017 sa apara cu un rest de plata de 3000 ron.
Motivul pentru care scriu aici este ca in acest moment am fost contactat de o firma specializata in recuperarea datoriilor pentru 3 facturi storno din 2020 (valoare totala plus 4000ron, sunt storno ale unor facturi negative din 2018 care au fost alocate ca plata in factura aberanta din 2017.

Intrebarea mea este daca se ajunge in instanta pot invoca nulitatea facturilor avand in vedere ca locul de consum facturat (ap meu) este diferit de locul de consum din contract (ap vecin)?

Practic Enel nu are cu mine contract semnat pentru ap meu,semnatura mea este pe un contract cu adresa ap vecin.
In facturi este trecut numele mea si adresa apartamentului meu la loc consum, diferita de cea din contractul de furnizare a energiei electrice. Nu am primit de la enel nimic scris in care sa se confirme in conditii au facut in 2017 corectarea locului de consum in contract .
Mentionez ca in cazul in care vechiul titular era persoana juridica preluarea contractului nu se putea face fara acordul scris al vechiului titular acord pe care Enel nu iil poate prezenta pentru ca nu il are.
Vreo sansa sa demonstrez nulitatea contractului si implicit nulitatea facturilor emise in baza lui?


Va rog orice sfat este binevenit, am ajuns la exasperare, de 4 ani nu reusesc sa ii fac sa recunoasca greseala facuta la incheierea contractului si acum trebuie sa ma lupt cu firma de recuperare a datoriilor, simt ca mor cu dreptatea de gat!