Bună, Asociatia noastra are în executare o Hotararea civila prin care obliga paratul să plătească contravaloarea cotelor restante la întreținere pentru perioada martie 2020 - octombrie 2021; penalitați aferente perioadei menționate calulcate conf. sistemului de penalizari aprobat de asociatie conform legii 196/2018, precum și contravaloarea fondurilor constiuite legal.
În continuare, pe listele de plată ale cotelor de întreținere aferente perioadei noiembrie 2021 - ianuarie 2023, au fost calculate penalități de 0,2%/zi de întârziere, conform sistemului de penalități aprobat de AGO.
În luna martie 2023, pârâtul a plătit cu cardul contravaloarea cotelor restante la întreținere pentru perioada de după executare, respectiv noiembrie 2021 - decembrie 2022, fără însă a fi încluse în această plată și penalitățile aferente acestei perioade sau alte restante la fonduri.
După spusele Executorului, acesta nu a aplicat penalități la sumele din Hotararea civila și nici până în prezent, nu au fost efectuate plăți către asociația noastră de către Executor pentru sumele respective datorate de pârât.
În prezent, pârâtul și-a exprimat intenția de plăti și penalitățile restante, dar numai cu condiția în care penalitățile aplicate de asociație pentru perioada de după executare, respectiv noiembrie 2021 - ianuarie 2023, vor fi recalculate de către asociatie fără a include în calculul acestora și sumele cuprinse pentru perioada în care acesta este executat, respectiv martie 2020 - octombrie 2021.
Având în vedere situația prezentată maisus pe scurt, vă rugăm să ne ajutati cu un punct de vedere referitor la solicitarea scrisă a pârâtului către asociație, privind recalcularea penalităților pentru perioada noiembrie 2021 - ianuarie 2023, respectiv ”doar pentru sumele restante de dupa executarea silită”, și să ne precizați dacă asociația are obligația recalculării acestor penalități menționate de pârât, precum și legile în vigoare care reglementează aceste penalități, pe care pârâtul de altfel nu le-a menționat, dar le solicită în mod insistent.
Acum 3 ani, o persoana straina a inregistrat un mijloc de transport care nu imi apartine, la Directia Finante Publice Locale (Impozite si taxe) a Municipiului Buzau folosind adresa mea din Bucuresti, Sectorul 2. Este foarte probabil ca adresa sau informatiile sa fi fost obtinute in urma unei tranzactii de materiale de constructii avute loc in Municipiul Buzau, acum cativa ani.
Dupa primii 2 ani, am facut o sesizare online(e-mail) catre Directia Finante Publice Locale (Impozite si taxe) a Municipiului Buzau pentru a sesiza eroarea adresei si faptul ca persoane cu numele de pe instiintare nu locuieste la aceasta adresa, in urma caruia nu am primit niciun raspuns.
Mentionez ca pana in prezent, debitele si majorarile de intarziere din instiintare nu au fost achitate de aceasta persoana.
In al 3-lea an, am primit inca o instiintare de plata, cu acelasi Rol nominal unic si cu obligatiile neplatite, dar de aceasta data, numele contribuabilului de pe instiintare a fost schimbat in numele meu si nu inteleg de ce. Nu am depus niciun act in acest sens.
Avand in vedere situatia descrisa, va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez pentru a rezolva aceasta situatie abuziva.
In situatia in care functionarii publici ai Directiei Finante Publice Locale (Impozite si taxe) a Municipiului Buzau, modifica informatiile personale din registre dupa bunul plac, fara a verifica veridicitatea documentelor si a actelor (in special, atunci cand s-a facut inscrierea mijlocului de transport), consider ca nu ma pot adresa acestei institutii fara repercursiuni asupra mea privind proprietatea obligatiei de plata din instiintare.
Astfel, dilema mea este urmatoarea:
Daca nu fac nimic, iar datoria acestei persoane la impozitul local se acumuleaza in timp, este posibil ca Directia Finante Publice Locale (Impozite si taxe) a Municipiului Buzau sa ma actioneze pe mine in judecata doar pe baza adresei mele din Bucuresti si a numelui meu?
Daca este posibil ca aceasta institutie sa ma actioneze pe mine in judecata pentru recuperarea datoriilor, as dori sa stiu care sunt caile legale de urmat pentru a remedia acesta situatie inainte.
Adica, cui sa ma adresez si pe cine sa sesizez (avocati, politie, DNA, etc.).
Va rog sa ma ajutati si va multumesc pentru orice sfat, deoarece nu vreau sa ajung sa imi vand locuinta doar pentru a scapa de abuzul functionariilor publici din Directia Finante Publice Locale (Impozite si taxe) a Municipiului Buzau.