Avem o persoana fizica ce nu este angajata. Pentru veniturile acesteia, altele decat cele din salarii (ex: chirii, etc), daca incaseaza anual sume nete de minim 39.600 Lei (reper valabil an 2024) datoreaza si CAS (Pensie) de 9.900 sau 19.800 Lei/an. Daca AR fi fost angajat, pentru aceste alte venituri NU datora CAS suplimentar celui deja colectat lunar din salariul sau.
Curiozitati fiscale:
1) care este momentul la care dpdv fiscal este verificat (se autoverifica!) daca datoreaza CAS (=daca este si angajat?), pentru alte venituri nonsalarii ce depasesc plafoanele?
2) daca contractul de munca este pe o perioada determinata sau nedeterminata, poate avea vreun impact fiscal asupra acestui posibil CAS suplimentar?
Statutul de angajat se poate modifica intre momentul incasarii acelor alte venituri si momentul declararii/exigibilitatii CASului si de aici sunt izvorate curiozitatile.
1. Conform legislatiei locale, unde NU poti avea sediul social al unui SRL/PFA? Clar nu se poate folosind o cutie postala, ca-n alte tari. Ce alte NU-uri mai sunt?
2. Dpdv al locurilor/destinatiilor posibile de activare ca sediu social, as crede ca nu exista diferenta dpdv eligibilitatea daca acel sediu ar urma sa fie cu/fara activitate. Cred corect?