avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Activitate Costi_0

Activitate Costi_0

Buna ziua, am si eu o problema in legatura cu reparatia unui laptop.

CONTEXT: Am fost cu acesta la un service autorizat pentru a il repara (Salut IT), l-am predat lor, am mentionat la predare ca acesta are un defect in legatura cu displayul, dar ca l-am utilizat folosind un display extern. Am precizat cu exactitate ca laptopul se afla in stare de functionare (pornea, puteai sa il utilizezi fara probleme pe un ecran cu port HDMI), am precizat defectul acestuia (nefunctionarea displayului propiu din cauza panglicii de alimentare defecte si/sau a posibilii defectari a unei componente de pe placa de baza), am mentionat ca nu am garantie si am semnat contractul de predare a laptopului (ei mi-au oferit pe mail procesul verbal de predare). Predarea laptopului a avut loc vineri.

I-am sunat marti ca sa ii intreb de diagnosticare, ce si cum si daca au reusit sa ii dea un diagnostic concret. Cel cu care vorbeam (care presupun ca se afla in cadrul departamentului de reparatii) mi-a raspuns mai cu jumatate de gura ca cum, in urma testelor lor de diagnosticare, laptopul nu mai porneste. Mi-au zis ca laptopul a funcionat la 4-5-6 teste, dar cand au dat sa-l porneasca iarasi pentru a il testa in continuare pentru diagnosticare, acesta nu a mai pornit. I-am intrebat care ar fi cauza, iar ei mi-au zis ca probabil ca placa de baza a cedat. Toate ca toate, dar eu am fost cu laptopul la reparatii pentru a-l repara, iar acestia mi l-au stricat dincolo de posibilitatea de a-l mai repara, prin testele lor de diagnosticare.

Am intrebat ce pot face in privinta asta, iar el mi-a zis ca as putea sa cumpar un chipset, care se afla pe placa de baza, sa incerc sa schimb componenta acesta, fiindca ar fi posibil ca doar aceasta sa se fi ars, nu intreaga placa de baza. Insa banii pentru acel chipset tot eu trebuie sa ii platesc, iar daca acesta nu ajuta cu nimic (nu ii concret ca este doar chipsetul ars), va trebui sa platesc in jur de 300 lei pentru chipset + 100-150 lei pentru diagnosticare, si primesc si laptopul complet stricat.

Intrebarea mea este, ce pot face? Nu i-am mai contactat de atunci (acum 1 saptamana), iar de laptop am nevoie urgent fiindca imi este necesar la facultate. Oare este necesar sa ii sun sa le zic de inlocuirea laptopului pe banii lor? Nu stiu cum se procedeaza, si sunt pus intr-o situatie foarte delicata (pretul laptopului la cumparare a fost de 5000+ lei, acum este in jur de 6500-7000+ lei).

Am fost sfatuit de catre prieteni sa vorbesc cu ei sa le spun despre inlocuire fara costuri suplimentare, sau sa ma interesez de protectia consumatorului, sau in cel mai rau caz sa ii dau in judecata.

Astept un raspuns din partea dumneavoastra, va multumesc!