Buna ziua, am si eu o problema in legatura cu reparatia unui laptop.
CONTEXT: Am fost cu acesta la un service autorizat pentru a il repara (Salut IT), l-am predat lor, am mentionat la predare ca acesta are un defect in legatura cu displayul, dar ca l-am utilizat folosind un display extern. Am precizat cu exactitate ca laptopul se afla in stare de functionare (pornea, puteai sa il utilizezi fara probleme pe un ecran cu port HDMI), am precizat defectul acestuia (nefunctionarea displayului propiu din cauza panglicii de alimentare defecte si/sau a posibilii defectari a unei componente de pe placa de baza), am mentionat ca nu am garantie si am semnat contractul de predare a laptopului (ei mi-au oferit pe mail procesul verbal de predare). Predarea laptopului a avut loc vineri.
I-am sunat marti ca sa ii intreb de diagnosticare, ce si cum si daca au reusit sa ii dea un diagnostic concret. Cel cu care vorbeam (care presupun ca se afla in cadrul departamentului de reparatii) mi-a raspuns mai cu jumatate de gura ca cum, in urma testelor lor de diagnosticare, laptopul nu mai porneste. Mi-au zis ca laptopul a funcionat la 4-5-6 teste, dar cand au dat sa-l porneasca iarasi pentru a il testa in continuare pentru diagnosticare, acesta nu a mai pornit. I-am intrebat care ar fi cauza, iar ei mi-au zis ca probabil ca placa de baza a cedat. Toate ca toate, dar eu am fost cu laptopul la reparatii pentru a-l repara, iar acestia mi l-au stricat dincolo de posibilitatea de a-l mai repara, prin testele lor de diagnosticare.
Am intrebat ce pot face in privinta asta, iar el mi-a zis ca as putea sa cumpar un chipset, care se afla pe placa de baza, sa incerc sa schimb componenta acesta, fiindca ar fi posibil ca doar aceasta sa se fi ars, nu intreaga placa de baza. Insa banii pentru acel chipset tot eu trebuie sa ii platesc, iar daca acesta nu ajuta cu nimic (nu ii concret ca este doar chipsetul ars), va trebui sa platesc in jur de 300 lei pentru chipset + 100-150 lei pentru diagnosticare, si primesc si laptopul complet stricat.
Intrebarea mea este, ce pot face? Nu i-am mai contactat de atunci (acum 1 saptamana), iar de laptop am nevoie urgent fiindca imi este necesar la facultate. Oare este necesar sa ii sun sa le zic de inlocuirea laptopului pe banii lor? Nu stiu cum se procedeaza, si sunt pus intr-o situatie foarte delicata (pretul laptopului la cumparare a fost de 5000+ lei, acum este in jur de 6500-7000+ lei).
Am fost sfatuit de catre prieteni sa vorbesc cu ei sa le spun despre inlocuire fara costuri suplimentare, sau sa ma interesez de protectia consumatorului, sau in cel mai rau caz sa ii dau in judecata.
Astept un raspuns din partea dumneavoastra, va multumesc!
Buna ziua, le puteti trimite o notificare prin care sa le solicitati fie aducerea laptopului in starea de functionare existenta la momentul predarii pe cheltuiala dansilor, fie contravaloarea laptopului tinand cont de pretul dvs. de achhizitie, de uzura si de defectiunile existente inainte de service. Daca nu se conformeaza/nu ajungeti la o intelegere cu ei, singura varianta este sa ii dati in judecata. Puteti face plangere si la ANPC dar notificarea este mai rapida si cu sanse mai mari de a va recupera banii/obtine reparatia.
Buna ziua , nu cred ca veti gasi rezolvare am trecut si eu de curand prin ceva similar , tot cu un laptop de gaming , scump . Chestia asta cu service-urile este cam generalizata . Service auto , centrale termice , frigidere etc toate au marja de excrocare pe care nu o poti controla . Mai mult in IT manopera este foarte scumpa .
La laptopul meu dintr-o greseala de fabricatie dupa cca 2 ani de utilizare cablul LVDS s-a frecat de una din balamale , a intrat in scurt-circuit cu "masa: si a provocat distrugerea chipsetului , a displayului si a unui mosfet cu alimentarea displayului . Numai pentru chipset am platit 670 cu totul apoi pentru cablul LVDS de 25 euro din UE imi cereau 400 de lei (fara manopera) importat din China dupa cca 60 de zile . La 4 firme de service am fost sa verific si reverific . Am abandonat si amator fiind am cumparat displayul de pe piata interna cu 650 lei si cablul LVDS din Franta cu 25 de euro . Mosfetul l-am inlocuit la a 4-a firma care mi s-a parut mai serioasa cu 350 lei . Am economisit astfel cca 1500 lei .
Probabil ca toti sunt setati pe jecmaneala insa ce nu inteleg eu ca umflarea asta ridicola de costuri cu reparatiile face ca banii bagati in service sa fie echivalenti cu cumpararea altuia NOU ceea ce am si facut si deci repararea devine stupida . Am avut noroc chior si am gasit pe EMAG un alt laptop de gaming la un pret incredibil de mic de care sunt foarte multumit .
Reparatii laptop
LEELOO75
Buna ziua,
Problema mea este urmatoarea:
In data de 14.12.2011 am dus un laptop la reparat ( nu mai are garantie), cei de la service au spus ca nu are nimic ... (vezi toată discuția)
Laptop in service
RaduA2015
Buna ziua,
Va contactez in legatura cu un laptop lasat intr-un service!
Problema laptopului este ca s-au varsat lichide pe placa de baza.. El functiona pe ... (vezi toată discuția)