Buna tuturor,
Recent am varsat lichid pe laptopul meu si l-am dus imediat la servicceul autorizat X din Bucuresti. Acestia mi-au comunicat ca anumite componente (tastatura, touchpad, card reader si placa de baza) au fost afectate si trebuiesc inlocuite (nu s-a pus problema de reparatie, mi-au spus ca procedura lor este sa le inlocuiasca direct). Intreaga operatiune (pe care ei o numesc reparatie, desi este doar o inlocuire de piese) va fi suportata de mine ,ceea ce este si normal, garantia nu acopera infuzii cu lichid.
Scriu aici pentru a va adresa urmatoarea intrebare: ce se intampla cu piesele ce urmeaza a fi inlocuite? Cei de la serviceul X mi-au spus ca sunt trimise la casat, insa eu as vrea sa le primesc inapoi, avand in vedere ca eu suport intregul cost (manopera, reasamblare, piese noi).
As dori tare mult sa stiu daca am dreptul sa le solicit piesele vechi inapoi, am citit Legea 449/2003 insa nu ma ajuta, aceea tratand doar cazurile in care este vorba de garantia producatorului.
Va multumesc in avans pentru orice sfat/indrumare!
Intrucat inlocuirea pieselor nu face obiectul reparatiei in garantie puteti solicita restituirea pieselor defecte.
Nu este treaba service-ului ce veti face cu ele, daca le eliminati personal ca deseuri, le reparati sau folositi parti din ele.
Legea 449 se refera doar la repararea in perioada de garantie.
Prin reparatie se intelege si inlocuirea de piese.
Buna ziua!
Ceea ce ati spus Dvs. este valabil si in cazul in care service-ul autorizat imi acorda in continuare garantia de producator (aproximativ un an jumatate din cei 2 ani initiali) in urma inlocuirii pieselor (cum spuneam, inlocuirea - manopera, asamblarea, piesele noi, toate acestea sunt platite de mine)? Cu alte cuvinte, pot beneficia si de garantia continuata dupa inlocuire, si de piesele vechi restituite?
Piesele noi le platiti dvs. si nu service-ul, prin urmare puteti solicita piesele vechi.
Numai in cazul in care reparatia era facuta pe garantia vanzatorului nu outeati cere piesele.
Service-ul poate repara piesele (daca s-au defectat intradevar) si le poate vinde.
Nu cred ca va vor acorda duferenta de garantie ramasa pana la 2 ani ci doar 6 luni ptr manopera. Sa le cereti garantia ptr piesele inlocuite care trebuie sa fue gaeantia producatorului.
Ok, asa mi se pare si mie normal, cum spuneti si Dvs., insa cei de la service sunt foarte hotarati ca "asa e procedura, nu puteti primi piesele inapoi, se trimit la casat". In acest caz cred ca doar cu un apel la ANPC se poate rezolva situatia.
Va multumesc mult!
@anamaria1234, reparatia este procedeul prin care un aparat este readus in stare de functionare. Din punctul de vedere al laptopului acesta este reparat (nu conteaza cum)daca functioneaza din nou normal insa nu putem spune acelasi lucru despre piesele inlocuite care se arunca . Dvs doriti sa le recuperati gandindu-va ca s-ar putea si ele repara, tot printr-o inlocuire a partilor defecte. Astfel de reparatii nu se mai prea fac deoarece pretul e comparabil cu cel de nou iar calitatea inferioara.
Garantie refuzata
midal
Am un laptop cumparat in 30 sept 2005, cu o garantie de 2 ani , plus o extindere de 10 zile a acesteia datorata unor reparatii.
Displayul acestuia s-a ... (vezi toată discuția)