avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 318 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Diagnosticarea gresita a defectiunilor laptop-ului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Diagnosticarea gresita a defectiunilor laptop-ului

Buna ziua!
Am un laptop pe firma sotiei vechi de 6 ani, la vremea achizitiei fiind un echipament ultraperformat astfel incat si astazi face fata cerintelor. In primavara a aparut o defectiune, drept pentru care l-am prezentat in service-ul agreat de producator. Politica service-ului este ca daca nu se accepta repararea se va plati o taxa de diagnosticare in valoare de 150 lei. In urma diagnosticului s-a constatat ca trebuie inlocuite piese de 380 euro + TVA, operatie nejustificata la un echipament asa de vechi. Prin urmare am refuzat si am achitat taxa. Acum o luna, cineva de la un alt service s-a oferit sa-l repare si a rezolvat problema contra a doar 300 lei (TVA inclus), defectiunea fiind alta decat cea constata de service-ul oficial. Prin urmare le-am solicitat prin e-mail returnarea sumei de 150 lei deoarece:
- fie "specialistul" service-ului habar n-are sa repare laptopuri;
- fie s-a incercat ca, prin inselaciune, sa fiu determinat sa platesc 380 euro + TVA pentru o reparatie care costa 55 euro + TVA;
- fie nu s-a atins nimeni de laptop, s-a transmis un cost mare astfel incat reparatia sa nu mai fie justificata la un echipament de 6 ani vechime, in acest caz service-ul "multumindu-se" cu 150 lei fara sa presteze nimic.
In concluzie serviciul de diagnosticare pentru care am platit 150 de lei, fie a fost defectuos prestat, fie n-a fost prestat deloc.
Pana in prezent n-am primit niciun raspuns desi am primit mesajul automat ca s-a inregistrat cererea mea. Le dadusem un termen de 5 zile lucratoare, au trecut 10.
Ce pot sa fac in continuare? Mentionez ca suma pierduta nu justifica o actiune in justitie.
Cel mai recent răspuns: DinuX , utilizator 11:35, 12 August 2015
probabil pe asta se bazeaza si ei....nimeni nu ii va da in judecata sa isi primesca inapoi suma.... dar daca ei va ignora nu puteti face mai nimic.....nu stiu daca protectia consumatorului se ocupa de fapte deja consumate....
- sezizare OPC
- plangere pentru inselaciune (baza: v-au mintit ca are alt defect)
Protectia consumatorului se ocupa de fapte deja consumate, mai ales ca pot sa le dovedesc, dar nu cred ca intervine in disputa dintre doua firme. Ma gandesc sa fac plangere la producator, al carui reprezentant oficial este service-ul....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire piese laptop fara garantie anamaria1234 anamaria1234 Buna tuturor, Recent am varsat lichid pe laptopul meu si l-am dus imediat la servicceul autorizat X din Bucuresti. Acestia mi-au comunicat ca anumite ... (vezi toată discuția)
Laptop stricat de catre cei din service, ce pot face? Costi_0 Costi_0 Buna ziua, am si eu o problema in legatura cu reparatia unui laptop. CONTEXT: Am fost cu acesta la un service autorizat pentru a il repara (Salut IT), l-am ... (vezi toată discuția)
Monografie contabila reparatie calculatoare alexs1985 alexs1985 Buna seara, Va rog sa-mi spuneti cum ar fi corect sa inregistrez o factura de\" Reparatie unitate centrala\" . Am o firma in domeniuL IT ( servicii de ... (vezi toată discuția)