Va rog sa-mi spuneti cum ar fi corect sa inregistrez o factura de" Reparatie unitate centrala" .
Am o firma in domeniuL IT ( servicii de intretinere si mentenanta calculatoare, imprimante, laptopuri).
Pana acum, contabila mea a inregistrat facturile de "Reparatie laptop" pe contul 707. Face. Iar pe langa aceasta facea inregistrarea 607 = 371 cu componenta care era inlocuita.
Insa cine va mi-a spus ca factura de reparatie laptop ar trebui inregistrata pe contul 704" Venituri din lucrari executate si servicii prestate" iar piesele ce le inlocuiesc sa le inregistrez pe contul 301 "Materii prime" si sa le dau in consum la acea factura 601=301.
Va rog frumos sa-mi spuneti care ar fi varianta corecta.
Buna ziua,
Contul 707 reprezinta ''Venituri din vanzarea marfurilor'', dvs nu ati vandut laptopul.
Pe 704 ar trebui inregistrat.
Vindeti si piese pt. calculator?
Daca piesele pe care le cumparati le inregistrati pe marfa 371, ca sa ale vindeti, trebuie facut transfer:
3021=371
Iar la reparatii 6021=3021
Sau sa aveti gestiuni separate: ce cumparati sa vindeti inregistrati pe 371, ce cumparati sa reparati pe 3021.
Diana.
Multumuesc frumos pentru raspuns.
Da, ma aprovizionez cu piese de calculator si pentru vanzare si pentru reparatii.
Spuneti-mi va rog daca aceasta situatie este si pentru refill-ul de cartuse. Inregistrarea toner-ului se face pe contul 3021?Si in momentul in care se face refill 6021 = 3021?
Totodata , pentru activitatea de xerox (in magazin de birotica papetarie). Hartia si toner-ul utilizate le inregistrez pe 3021 sau 3028?
In spatiul pe care-l detineti desfasurati mai multe activitati. Cred ca trebuie individualizate fiecare si contabilizate ca atare.
De exemplu, chiar daca niste componente au fost inregistrate ca marfuri pentru ca acesta era scopul lor la momentul achizitiei, trebuie facut transferul lor in zona prestarilor de servicii daca sunt folosite in alt scop.
La fel, trebuie separata hartia vanduta ca marfa de cea utilizata la copiator.