avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 469 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche

Buna ziua,

In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in service.

In urma cu 2 zile, la implinirea a 19 zile de cand am predat telefonul in magazin, vazand ca nu primesc inca nici un raspuns (si dupa ce am citit si niste postari pe avocatnet legat de reparatia/inlocuirea produselor in garantie - legea 449/2003 si oug 174/2008) am facut o vizita magazinului in care am predat telefonul.

Telefonul nu fusese inca returnat. Pe site-ul service-ului aparea ca se afla in reparatie si se asteapta piesa defecta, display-ul.

Cei din magazin au sunat la service dar nu au primit nici un raspuns cu privire la cat va mai dura reparatia. Am incercat sa discut si eu cu service-ul sa aflu cat se mai prelungeste aceasta reparatie, avand in vedere ca cele 15 zile in care produsul trebuia sa fie adus la conformitate expirasera de ceva vreme, dar m-am lovit de acelasi "nu putem sti, asteptam piesa".

Am solicitat atunci eliberarea unei negatii de service dar bineinteles am fost refuzat pe motivul ca acel service nu elibereaza negatii de service si am fost asigurat (expediat) ca va fi reparat.

Astazi, dupa 21 de zile de cand l-am predat, am fost sunat de cei de la magazin care m-au informat ca telefonul a fost returnat si reparat. Intr-adevar cand am ajuns in magazin am observat ca display-ul a fost schimbat dar nu cu o piesa noua, cum prevede legea, ci cu una veche, urmele de uzura fiind vizibile.

Am retrimis telefonul in service. I-am sunat pe cei de la service si i-am instiintat de acest lucru. Avand in vedere ca cele 15 zile calendaristice in care telefonul trebuia reparat au trecut de mult si telefonul nu a fost adus la conformitate (inlocuirea piesei defecte s-a facut cu o piesa veche), le-am solicitat din nou o negatie de service. Nu au acceptat nici de data asta, pe motivul ca asteapta sa reprimeasca telefonul in service.

Probabil vor incerca din nou "aducerea la conformitate" prin re-inlocuirea display-ului. Dar cum ma pot asigura ca intr-adevar e noua piesa (in speranta ca daca e noua nu voi avea probleme - sau nu atat de evidente - in viitor). Ce dovezi le pot cere ca sa ma asigur ca este o piesa noua (acte care sa faca dovada intrarii in service a piesei; serial number; etc...)

O alta varianta ar fi ANPC. Am poze cu produsul "reparat", garantie, factura, perioada de service a depasit cele 15 zile calendaristice produsul nefiind adus la conformitate, service-ul refuza eliberarea negatiei de service.

Ce ma sfatuiti?
Ultima modificare: Joi, 4 Iunie 2015
xciprian, utilizator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 20:00, 4 Iunie 2015
Faceti o sesizare la ANPC si prezentatti situatia. Cred ca pot fi amendati si pentru reparatii in garantie cu inlocuirea de piese defecte cu piese utilizate. Reprimirea telefonului pentru trimiterea in service poate reprezenta conformarea faptului ca s-au utilizat piese SH.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme service gsm gvlad21 gvlad21 Buna seara, In luna iulie a.c. am prelungit un contract de voce, astfel cumparand telefonul cu pricina cu o reducere semnificativa. Inca de la inceput am ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil Myhai007 Myhai007 Buna ziua, Am trimis un telefon la garantie acesta neavand program publicu a trebuit sa il duc la firma X. Telefonul avea mai multe probleme: nu se auzea cand ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)