avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie telefon mobil
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie telefon mobil

Buna ziua, Am trimis un telefon la garantie acesta neavand program publicu a trebuit sa il duc la firma X. Telefonul avea mai multe probleme: nu se auzea cand vorbeam la telefon ,bateria nu tinea si butoanele de directie inapoi si de raspuns nu mergeau. Prima interventia cand lam dus mi-au reparat microfonul iar de taste nici nu sau apropriat. A doua oara la trimis doar cu aceasta problema dar dupa 2 saptamani mi sa trimis inapoi cu defect neconfirmat.

Vazand ca tot nu merge iam sunat pe cei de la firma si leam explicat ca acesta chiar are o problema un domn de la service mia spus pe procesul verbal sa scrie in atentia unei anumite persoane. In aceasi zi lam dus iarasi la garantie cu numele celui de la service. Au trecut cele 15 zile lucratoare shi mam dus la firma sa intreb de ce nu mia venit telefonul. Acestia au sunat la service de unde mi sa zis ca nu au piesa respectiva si sa revim pe miercuri adica in a 18 zi si daca nici atunci nu vine piesa sa ma duc sa-l ridic.
As dori sa-mi ziceti ce as putea sa fac sa le cer alt telefon sau bani pe acesta?

[Editat - nu mai potati va rog nume de firme sau de persoane fizice pe forum, Regulamentul nu permite acest lucru. Multumesc]
Ultima modificare: Vineri, 26 Octombrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: AdrianBog , utilizator 22:15, 26 Octombrie 2012
Depinde ce este prevazut in certificatul de garantie
In raport de defectul care va fi precizat de documentul care va fi eliberat de service,unitatea care a comercializat produsul poate sa dispuna inlocuirea sau acordarea c/v acestuia

Deocamdata nu puteti cere banii, asteptati sa vedeti ce spun cei de la service.
Daca nu il pot repara o sa primiti o negatie de reparare - o hartie in care scrie ca telefonul nu poate fi reparat sau nu au piese etc.

Daca nu il pot inlocui in magazin cu unul exact la fel si va propun un model mai scump iar dvs. nu vreti sa platiti diferenta, ar trebui sa va dea banii inapoi insa daca l-ati luat cu reducere nu cred ca va avantajeaza.

Asteptati sa vedeti ce va spun cei din service si reveniti.
De cand lam trimis prima data sunt 2 luni. Si sincer nu prea imi convine sa stau fara telefon atata timp.
Pe certificatul de garantie scria 15 zile luacratoare iar el a fost trimis pe 5.10.2012.
Termenul mentionat in certificatul de garantie este general
Practic,de la aparat la aparat pot exista diferite deficiente pentru a caror reparatie sunt necesare componente care nu sunt permanent pe stoc,astfel incat se impune un timp faptic necesar pentru comanda,primire componenta,inlocuire
In caz ca nu solutionati intr-un timp rezonabil,sesizati oficial ANPC

Conform Legii nr. 449/2003, actualizata la data de 27/12/2008

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.@



Se primeste o negatie de service, unde este specificat ca acel produs nu a putut fi reparat in termenul de 15zile si se recomanda inlocuirea produsului cu unul nou. Clientul ridica acea negatie si se prezinta cu ea la magazinul de unde a achizitionat produsul pentru a putea fi inlocuit cu altul nou.
Daca l-ati trimis (dus) in service pe data 05.10 astazi se implinesc 21 de zile, prin urmare puteti cere inlocuirea produsului.

Sper ca v-am fost de ajutor iar daca mai aveti nelamuriri nu ezitati. :)

A.B.
Ultima modificare: Vineri, 26 Octombrie 2012
AdrianBog, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Restituire bani datorită depășirii termenului de garanție Memleak Memleak Bună ziua, Am vaga impresie că ceva nu se leagă în peripețiile unui produs trimis în garanție. Am achiziționat anul acesta din Carrefour un mixer ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea produsului trimis in garantie nmq nmq Am achizitionat o tableta de la un magazin x. Am primit acest produs nefunctional (dead on arrival). Greseala mea este ca am trimis acest produs in service si ... (vezi toată discuția)