avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 649 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... MOD ADUCERE LA CONFORMITATE PRODUS
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

MOD ADUCERE LA CONFORMITATE PRODUS

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere.
acum cateva zile am cumparat un tlefon mobil de la o firma cunoscuta, dupa 2 zile am constat o defectiune a microfonului acelui telefon. Am fost la magazinul de unde l-am cumparat si am solicitat inlocuirea produsului. Vanzatoarea de la magazin mi-a spus ca nu este la latitudinea mea modalitatea de rezolvare a problemei si in consecita au zis ca or sa-l repare. Va rog sa-mi spuneti daca aveam dreptul sa solicit inlocuirea telefonului.
Am citit legea care 449/2003 acolo zice ceva ca pot refuza daca masura reparatorie solicitata este disproportionata fata de cealata. Cine stabileste daca e disproportionata sau nu ?
va rog sa ma ajutati cu o parere.
Multumesc!
Cititi ce scrie pe certificatul de garantie. Banuiesc ca este intocmita conf. Art. 20 din 449/2003 , adica


(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.


Din pacate, nu sunt obligati a vi-l inlocuiasca decat daca nu se poate remedia defectiunea iar acest lucru se face numai dupa ce unitatea care asigura service-ul firmei da o Negatie de reparare (asa se numeste forumlarul respectiv) prin care certifica imposibilitatea reparatiei.

Articolul citat de dvs. se refera la masurile reparatorii cerute de client si s-ar traduce cam asa: dvs. aveti un telefon defect care nu se poate repara, deci ei sunt obligati sa vi-l inlocuiasca dar dvs. vreti un telefon mai scump decat cel defect, fara sa fiti de acord sa platiti diferenta de pret. Aceasta masura (reparatorie pentru dvs.) ar fi pagubitoare pentru firma si disproportionata fatza de paguba suferita.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)
Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)