avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 775 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restituire bani datorită depășirii termenului de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restituire bani datorită depășirii termenului de garanție

Bună ziua,

Am vaga impresie că ceva nu se leagă în peripețiile unui produs trimis în garanție.
Am achiziționat anul acesta din Carrefour un mixer vertical care s-a defectat; dânșii mi-au spus că produsul trebuie trimis în service-ul lor autorizat, acesta fiind o altă firmă din București. Am sunat la dânșii în 17 iulie, aceștia au trimis un curier și l-au ridicat în data de 18 iulie (sâmbăta) ajungând la service cel mai probabil luni (20 iulie).

Între timp dânșii nu ne-au anunțat nimic așa că i-am sunat cam la o săptămână după, aceștia spunând că trebuie să verifice. Ne-au contactat după 2 zile și au spus că au de comandat o piesă și va dura mai mult dar nu sunt siguri cât dar din nou, vor reveni cu un telefon și un mail să ne zică exact ce și cum.

Ei bine, zilele au trecut, de telefonat nu au făcut-o, mail nu au trimis, azi am încercat să sunăm și nu ne-a răspuns nimeni. Termenul de 15 zile din data la care curierul a ridicat produsul a trecut (întrebare: de când e valabil termenul? din 17, 18 sau 20 iulie?) iar noi habar nu avem ce se întâmplă și când va fi înapoi.

Am sunat în call center Carrefour, iar domnișoara de acolo mi-a spus că în situația de față ei nu au nici o răspundere și nu îmi pot returna banii sau schimba produsul, eu fiind nevoit să vorbesc cu service-ul cu toate că nu am achiziționat produsul din service. Nu mi se pare ok lucrul ăsta deoarece eu am cumpărat produsul din Carrefour și mă aștept ca restituirea să fie făcută de magazin.

Problema este că am fost instruit să trimit alături de produs garanția și bonul fiscal, iar în momentul de față eu nu am nici un act doveditor prin care pot atesta că produsul este al meu. Am foia de ridicare de la curier și poze pe telefon alte actelor trimise în garanție (bon, garanție etc).

Ce pot face în cazul ăsta? Cine este responsabil să îmi restituie banii, cum dovedesc că este produsul meu în garanție și ce aș putea să le trimit celor de la ANPC în cazul în care zilele trec și produsul nu mai revine?

Vă mulțumesc pentru asistență,
Sebastian.

PS: Am observat topicuri asemănătoare, dar eu cred că am făcut o boacănă mare pentru că nu am act doveditor iar Carrefour mi-a spus că ei nu mai sunt responsabili de produs odată vândut. Mă gândesc că nu am ce face decât să sper că voi reuși totuși să dau de cineva la garanție iar produsul va fi reparat... cândva.
Ultima modificare: Luni, 3 August 2015
Memleak, utilizator
Cel mai recent răspuns: andreipetcu , utilizator 22:10, 12 Mai 2017
Buna dimineata,

Calculul termenului de 15 zile calendaristice se face conf. art. 11 (4) din Legea 449/2003, republicata, de la data la care ati adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate. Deci din 17 iulie, asta insemnand ca pana in 1 august inclusiv dvs. ar fi trebuit sa aveti un raspuns de la service.
Nu va faceti probleme pentru faptul ca nu mai aveti chitanta si certificatul de garantie, faptul ca produsul a fost acceptat in service este o dovada ca le detineti. Aveti si acele poze care banuiesc ca le puteti lista, impreuna cu hartia de la curier sunt documente pe care, daca va fi cazul, le puteti atasa unei eventuale reclamatii la ANPC.

Mai sunati si azi la service. Daca va raspund spuneti-le ca au depasit termenul in care erau obligati, conform legii, sa va repare produsul si cereti-le negatie de reparare. Pe baza ei puteti schimba produsul cu unul identic, daca mai au, sau daca nu puteti cere banii inapoi. Ori, daca vreti, luati altul diferit cu sau fara diferenta de pret.

Daca nu va raspund, mergeti din nou la magazin si spuneti-i fetei ca au trecut mai mult de 15 zile calendaristice de cand ati anuntat defectiunea si nu puteti comunica cu service-ul. Prin urmare cereti sa isi respecte obligatiile pe carele au ca vanzatori, in caz contrar ii veti reclama.

Ar fi bine daca ati avea numele persoanei cu care discutati (poate are ecuson), daca va trebui sa faceti reclamatie o sa fie de folos ca sa dovediti usor ca ati incercat sa rezolvati problema pe cale amiabila.

Listati asta, ca sa vada ca sunteti informat:

Legea nr. 449/2003, republicata
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
[...]
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.


Poate se rezolva zilele astea. Daca nu, faceti-le reclamatie celor de la magazin pentru ca ei sunt raspunzatori nu cei de la service.
Reclamatiile se pot trimite si online. Am vrut sa va pun link direct spre formular insa vad ca acum nu merge :) Probabil e o problema de moment.
Cititi deocamdata ce scrie aici:
[ link extern ]
Spre sfarsit este si FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE (scris cu albastru).
Mulțumesc frumos! Am înțeles care este situația. M-am mai liniștit, tare îmi era frică că nu mai pot da de service și fără acte rămân și fără produs.

Sper să reușesc să vorbesc cu dânșii și să rezolve problemele săptămâna asta. Aș prefera să primesc produsul reparat mai mult decât să fac reclamații și alte minunății, dar în caz contrar sau de prelungire nedeterminată, așa cum au făcut la început, voi acționa conform celor de mai sus.

Mulțumesc din nou.
Buna seara,

Ma confrunt cu o situatie similara. Am primit negatie de service si vanzatorul tergiverseaza rambursarea banilor. Care este termenul in care vanzatorul trebuie sa-mi restituie contravaloarea produsului defect care nu s-a putut repara in garantie si in ce act normativ este precizat? Mentionez ca sunt deja in a 30-a zi de cand am anuntat vanzatorul cu privire la defectarea produsului si sunt in a 5-a zi de cand am primit negatie de service.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme garanție / service, reparație telefon rds rcs, digi Staticrzr Staticrzr Buna ziua, Vreau sa vă comunic o problema pe care nu am putut sa o rezolv nici în punctul de lucru nici telefonic. - In data de 31.05.2019, am ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil Myhai007 Myhai007 Buna ziua, Am trimis un telefon la garantie acesta neavand program publicu a trebuit sa il duc la firma X. Telefonul avea mai multe probleme: nu se auzea cand ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)