Buna dimineata,
Calculul termenului de 15 zile calendaristice se face conf. art. 11 (4) din Legea 449/2003, republicata, de la data la care ati adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate. Deci din 17 iulie, asta insemnand ca pana in 1 august inclusiv dvs. ar fi trebuit sa aveti un raspuns de la service.
Nu va faceti probleme pentru faptul ca nu mai aveti chitanta si certificatul de garantie, faptul ca produsul a fost acceptat in service este o dovada ca le detineti. Aveti si acele poze care banuiesc ca le puteti lista, impreuna cu hartia de la curier sunt documente pe care, daca va fi cazul, le puteti atasa unei eventuale reclamatii la ANPC.
Mai sunati si azi la service. Daca va raspund spuneti-le ca au depasit termenul in care erau obligati, conform legii, sa va repare produsul si cereti-le negatie de reparare. Pe baza ei puteti schimba produsul cu unul identic, daca mai au, sau daca nu puteti cere banii inapoi. Ori, daca vreti, luati altul diferit cu sau fara diferenta de pret.
Daca nu va raspund, mergeti din nou la magazin si spuneti-i fetei ca au trecut mai mult de 15 zile calendaristice de cand ati anuntat defectiunea si nu puteti comunica cu service-ul. Prin urmare cereti sa isi respecte obligatiile pe carele au ca vanzatori, in caz contrar ii veti reclama.
Ar fi bine daca ati avea numele persoanei cu care discutati (poate are ecuson), daca va trebui sa faceti reclamatie o sa fie de folos ca sa dovediti usor ca ati incercat sa rezolvati problema pe cale amiabila.
Listati asta, ca sa vada ca sunteti informat:
Legea nr. 449/2003, republicata
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
[...]
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Poate se rezolva zilele astea. Daca nu, faceti-le reclamatie celor de la magazin pentru ca ei sunt raspunzatori nu cei de la service.
Reclamatiile se pot trimite si online. Am vrut sa va pun link direct spre formular insa vad ca acum nu merge :) Probabil e o problema de moment.
Cititi deocamdata ce scrie aici:
[ link extern ]
Spre sfarsit este si FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE (scris cu albastru).