avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 327 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Despre garantia produsului (si cele 15 zile)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Despre garantia produsului (si cele 15 zile)

Buna ziua.

Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia nu functiona. In primele 5 zile lucratoare am tot trimis mail-uri si sunat la callcenter-ul lor (unde mi-au spus sa trimit mail) legat de faptul ca vreau sa il returnez si sa primesc altul nou, fiind defect. Am primit raspuns de la magazin sa contactez garantia pentru a imi face constatare daca este defect cauzat de mine sau defect din fabrica. Raspunsul acesta a venit dupa peste 11 zile calendaristice de la cumpararea produsului, dupa multe telefoane si mail-uri.

Pe data de 02.12.2019 am trimis in service respectivul aspirator. Acestia mi-au spus ca reparatia dureaza 10 zile lucratoare daca este necesara inlocuirea unei piese. Astazi, 18.12.2019 (dupa 16 zile / 13 zile lucratoare) acesta inca nu este reparat, deoarece service-ul 'asteapta livrarea componentelor' ce trebuiesc schimbate. Asta mi-au spus si acum 6 zile calendaristice, ca asteapta aceste componente.

A trecut mai bine de o luna de cand l-am cumparat si inca nu il pot folosi. Ce pot face in aceasta situatie? Am inteles ca pot sa cer negarea service-ului si respectiv inlocuirea produsului deoarece au trecut peste 15 zile, este adevarat?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: vizcatalin , utilizator 14:23, 3 Ianuarie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util

Buna ziua .Vânzătorul sau reparatorul are la dispoziție 15 zile calendaristice pentru a readuce produsul la conformitate, din momentul în care consumatorul notifică defectul sau predă produsul vânzătorului ori reprezentantului acestuia. Dacă perioada necesară pentru reparare depășește 15 zile calendaristice, consumatorul are dreptul să anuleze contractul și să fie rambursat.
Recomandarea mea este sa înștiințați prin telefon și email vanzatorul , că veți depune sesizare la protecția consumatorilor și apoi daca nu se rezolvă depuneți o sesizare .
vizcatalin a scris:

Buna ziua.

Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia nu functiona. In primele 5 zile lucratoare am tot trimis mail-uri si sunat la callcenter-ul lor (unde mi-au spus sa trimit mail) legat de faptul ca vreau sa il returnez si sa primesc altul nou, fiind defect. Am primit raspuns de la magazin sa contactez garantia pentru a imi face constatare daca este defect cauzat de mine sau defect din fabrica. Raspunsul acesta a venit dupa peste 11 zile calendaristice de la cumpararea produsului, dupa multe telefoane si mail-uri.

Pe data de 02.12.2019 am trimis in service respectivul aspirator. Acestia mi-au spus ca reparatia dureaza 10 zile lucratoare daca este necesara inlocuirea unei piese. Astazi, 18.12.2019 (dupa 16 zile / 13 zile lucratoare) acesta inca nu este reparat, deoarece service-ul 'asteapta livrarea componentelor' ce trebuiesc schimbate. Asta mi-au spus si acum 6 zile calendaristice, ca asteapta aceste componente.

A trecut mai bine de o luna de cand l-am cumparat si inca nu il pot folosi. Ce pot face in aceasta situatie? Am inteles ca pot sa cer negarea service-ului si respectiv inlocuirea produsului deoarece au trecut peste 15 zile, este adevarat?

Multumesc.


Revin cu un raspuns intarziat. Tocmai ce am discutat cu cei de la service (garantie) la telefon.

A trecut o luna de cand l-am trimis in service, le-am spus ca vreau sa primesc refuz de service pe care sa-l folosesc de unde l-am cumparat si sa primesc altul nou. Acestia mi-au spus ca "au notat dorinta mea" , dar nu pot sa ofere refuzul de service pana nu discuta cu producatorul si isi da producatorul aspiratorului acordul, si ca ma va contacta coordonatorul service-ului (sau ceva de genul).

Am intrebat ce legatura are producatorul aspiratorului cu legea, cand termenul legal de 15 zile a fost depasit cu mult. Am primit acelasi raspuns.

Ce pot face? Ma gandesc sa merg direct la service si sa cer refuzul, ori le fac reclamatia la ANPC in fata lor de pe telefon.

Multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 3 Ianuarie 2020
vizcatalin, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Termen legal: garantie/inapoiere produs (15 zile?) tiberiur tiberiur Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008: \\\\"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei ... (vezi toată discuția)
Am un aspirator în garanție aflat la reparație din 11.12.2017. dar nu mi-a fost înapoiat. ce pot face? nută cristache nută cristache Am cumpărat un aspirator de la SC Flanco SA pe data de 18.09.2017. L-am folosit foarte puțin pentru că s-a defectat. Pe data de 11.12.2017 l-am predat la ... (vezi toată discuția)
Produsul neraparat in 15 zile - am dreptul sa cer inlocuirea acestuia cu unul nou? Andrei_Dan_S Andrei_Dan_S Salutare, am o situatie legata de un produs defectat si trimis in service, care in prima faza mi s-a transmis ca pisele pentru reparatie vor ajunge in data ... (vezi toată discuția)