avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?

Se multumesc frumos,
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2013
tiberiur, utilizator
Cel mai recent răspuns: mind , utilizator 23:36, 26 Februarie 2019
Se considera 15 zile de la momentul intrarii pana la momentul iesirii din service.
Daca pana pe 19iulie nu primiti produsul inapoi, reparat, sunteti indrepatit sa cereti inlocuirea produsului. Atentie: produsul nu va fi inlocuit de catre service-ul respectiv. Ei trebuie sa va dea doar o negatie de service, in care se specifica motivul inlocuirii produsului si anume ca s-a depasit termenul legal de reparatie. Cu acea negatie va duceti la magazinul de unde ati cumparat produsul pentru a fi inlocuit.
Sper ca v-am lamurit,
O zi buna!
Stiu ca raspund unui subiect cu o vechime de peste 1 an insa aliniatul 4 spune clar:
"(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.". Prin a aduce la cunostinta inteleg ora la care un client semnaleaza in scris, telefonic etc., faptul ca produsul sau s-a defectat. Daca semnalarea se face, sa spunem, in cursul diminetii zilei de sambata (de cele mai multe ori, zi libera), timpul pana luni dimineata la inceperea activitatii se cuantizeaza, nu?
E clara precizarea:
de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Da, cele 15 zile incep din ziua semnalarii neconformitatea.
Buna seara,am si eu o problema asmanatoare...HELP !
Am trimis la service un produs cumparat anul trecut cu un pret mai mic decat este azi pe site-ul vanzatorului,produsul a fost stornat,iar magazinul imi cere diferenta de la pretul de pe factura(anul trecut)la pretul de pe site(de azi).
Fiindca mi se pare un abuz,cer ajutor...multumesc.
Produsul nu s-a putut repara, asta vreti sa spuneti? Doar facturile se storneaza.
Daca am priceput bine si vi se ofera altul identic cu cel defect nu au dreptul sa va ceara diferenta de pret si va puteti adresa ANPC.
Trimiteti-le un e-mail si spuneti-le asa:


Conform Art. 10 si Art. 11 (1) si (4) din Legea 449/2003 republicata privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si tinand cont ca dvs. aveti pe stoc (scrieti denumirea completa a produsului) va rog sa imi inlocuiti fara plata si in termen de maxim 15 zile calendaristice produsul X cumparat de la firma dvs. in data de ... cu factura fiscala nr. .............

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
[...]
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Data:


Faceti printscreen la pagina magazinului ca sa aveti dovada existentei produselor identice.
Reveniti daca nu rezolvati nimic insa cred ca daca vad ca va cunoasteti drepturile o sa fie ok.
Ultima modificare: Sâmbătă, 15 Noiembrie 2014
Ares-3, moderator

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)