avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs in garantie - termen legal 15 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs in garantie - termen legal 15 zile

Buna ziua,
Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. Magazinul online a fost instiintat, in scris, pe 27 ianuarie. Pe 29 ianuarie produsul a fost predat curierului. Acum, daca este ne luam dupa ce scrie in OUG 174/2008 Art 11 alin 4 (Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului) , s-au depasit cele 15 zile si sunt indpretatit sa cer stornarea produsului si returnarea banilor. Nu?
Multumesc pentru lamurire
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:40, 17 Februarie 2016
Conform legii deocamdata nu, pentru ca n-aveti negatie de reparare de la service.

In schimb ii puteti suna sa le spuneti ca Legea 449/2003 prevede amenzi usturatoare pentru depasirea termenului de reparatie:

Art. 11.
...
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Art. 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
...
b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.


Poate prefera sa evite o reclamatie din partea dvs. si vor vrea sa va inlocuiasca produsul sau sa va dea banii inapoi.
Multumesc pentru raspuns.
Au revenit si ei cu un raspuns, dar se pare ca ei nu considera cele 15 zile ca ar incepe din data instiintarii, ci din momentul intrarii in service.(din ce inteleg eu)
Acesta este raspunsul: "Produsul dumneavoastra este in continuare trimis catre furnizor pentru constatarea defectului reclamat si implicit pentru a fi solutionat. Din pacate, pana in acest moment nu am primit nicio informatie din partea furnizorului privind starea produsului dumneavoastra, dar in momentul in care produsul dumneavoastra va fi solutionat, veti fi instiintat prin intermediul unui mesaj. De asemenea, produsul dumneavoastra a fost preluat de catre departamentul Service PC Garage in cursul zilei de 04.02.2016, iar termenul maxim de solutionare nu a fost depasit."
Are dreptate?
Multumesc
Nu.
Raspundeti-le cu articolele pe care vi le-am pus si subliniati acest fragment:
Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Sa zicem, ca sa fim in spiritul legii nu in litera ei, ca nu calculam din 27 ianuarie cand le-ati adus la cunostinta ci din 29, cand l-ati predat curierului. Astazi s-ar implini cele 15 zile calendaristice.
Si in plus obligatiile fata de dvs. sunt ale lor, nu ale service-ului, ca nu de la service ati cumparat.

Daca din cauza service-ului nu si le pot onora si dvs. vreti alt produs sau banii inapoi, sunt obligati sa va respecte cerinta iar apoi au dreptul sa se indrepte impotriva celor de acolo prin actiune in regres.
M-as bucura sa ne spuneti cum decurge negocierea :)
Ultima modificare: Vineri, 12 Februarie 2016
Ares-3, moderator
Le-am trimis, in scris, cum m-ati indrumat. De asemenea, le-am spus ca, daca pana la sfarsitul zilei nu storneaza produsul, in vederea returnarii banilor, am sa merg mai departe prin ANPC.
Am exagerat ?
Nu, e dreptul dvs.

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)