Buna ziua,
Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto.
Nu au trecut nici 48ore de cand il am, sigur acesta este un defect de fabricatie. Pot cere inlocuirea lui? nu vreau sa il repar de nou...
Nu puteti cere inlocuirea decat cu negatie de reparare data de service.
Aveti doua variante:
- anuntati comerciantul ca veti face retur (asta in max. 14 zile de la primire), il ambalati frumos la loc si il trimiteti inapoi; banii trebuie sa-i primiti tot in maxim 14 zile insa este posibil ca plata curierului sa o faceti dvs. daca pe site nu scrie ca suporta ei cheltuiala
- anuntati defectul la service-ul inscris pe certificat sau daca nu aveti date concrete luati legatura cu cei de la care ati cumparat sa aflati cum se procedeaza.
Din cate stiu, procedura magazinelor online de obicei prevede ca produsul poate fi returnat in 30 de zile (termenul legal de 14) dar sunt 2 situatii. Una in care clientul considera ca produsul nu este ceea ce-si dorea, nu este multumit de el etc si-l returneaza platind el curieratul. A doua situatia este cea in care clientul gaseste un defect la produs si il poate returna, caz in care returnarea se face pe cheltuiala vanzatorului, cu conditia ca acesta sa fie anuntat in prealabil.
Produsele cumparate online se pot returna in 14 zile fara motivatie speciala iar produsele defecte se trimit in service, indiferent de modul cum au fost achizitionate.
Magazinele care ofera drept de retur 30 de zile in loc de 14 si schimba produsele defecte de la prima sesizare sunt mult mai rare decat acelea care ofera cumparatorilor doar drepturile specificate in legislatie. Nu toti comerciantii au puterea financiara sa ofere astfel de avantaje cumparatorilor.