Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?
reiterez: ati cumparat pe firma, nu sunteti consumator. bunul e inregistrat in contabilitate, se amortizeaza, etc.
acum despre propunerea dvs.: legea spune ca garantia o acorda vanzatorul final, cel care factureaza catre persoana fizica. in consecinta, firma dvs va garanta persoana fizica, fara nici o miscare din amonte. asigurarile de garantare catre clientii finali sunt anexe la contracte de distributie, revanzare, etc., si toata tevatura pentru 19%...
Am inteles perfect. Am incercat o varianta, o solutie. Partea asta cu raspunderea a scapat, nu stiam ca ultimul suporta garantia si mai ales ca nu se poate merge inapoi pe fir. Varianta cu instanta nu cred ca este tocmai fiabila din cauze financiare, durata de timp, etc. Daca se putea merge inapoi aveam o speranta. Multumesc mult pentru informatii. Seara placuta!