avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1999 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?

Se multumesc frumos,
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2013
tiberiur, utilizator
Cel mai recent răspuns: mind , utilizator 23:36, 26 Februarie 2019
reiterez: ati cumparat pe firma, nu sunteti consumator. bunul e inregistrat in contabilitate, se amortizeaza, etc.
acum despre propunerea dvs.: legea spune ca garantia o acorda vanzatorul final, cel care factureaza catre persoana fizica. in consecinta, firma dvs va garanta persoana fizica, fara nici o miscare din amonte. asigurarile de garantare catre clientii finali sunt anexe la contracte de distributie, revanzare, etc., si toata tevatura pentru 19%...
Ultima modificare: Marți, 26 Februarie 2019
adriandimitriu, utilizator
Am inteles perfect. Am incercat o varianta, o solutie. Partea asta cu raspunderea a scapat, nu stiam ca ultimul suporta garantia si mai ales ca nu se poate merge inapoi pe fir. Varianta cu instanta nu cred ca este tocmai fiabila din cauze financiare, durata de timp, etc. Daca se putea merge inapoi aveam o speranta. Multumesc mult pentru informatii. Seara placuta!
Ultima modificare: Marți, 26 Februarie 2019
mind, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)