avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 564 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Legea 449/2003
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Legea 449/2003

Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea trimiterii acestuia in service pentru reparatie, intrucat s-a defectat si inca se afla in perioada de garantie. Mi s-a confirmat cererea si mi s-a transmis ca va sosi un curier cat mai repede posibil, insa a durat 5 zile pana a venit sa mi-l ridice. Intrebarea mea este: termenul acela de 15 zile calendaristice in care trebuie reparat un produs, conform legii 449/2003, se ia in calcul din momentul in care i-am. anuntat ca produsul este defect sau de cand l-am trimis prin curier/ a ajuns la ei? Stiu ca pot sa cer inlocuirea produsului sau banii pe care i-am platit pe acesta si de aceea as fi extrem de recunoscător daca mi-ar raspunde cineva. Va multumesc anticipat pentru amabilitate si va doresc o zi frumoasa!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 04:51, 1 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună dimineața,

Ați văzut cum scrie în lege:
Articolul 11
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

Ei vor calcula cele 15 zile de la data predării laptopului. Nu ați avea succes cu cererea de înlocuire/restituire preț dacă se vor încadra în termen, Puteți încerca după aceea cu o reclamație la ANPC, însă chiar dacă v-ar da dreptate ar putea doar să-i amendeze, nu și să-i oblige să facă ce doriți. Pentru asta ar trebui să deschideți o acțiune în instanță.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs din garantie. stoicamarius87 stoicamarius87 Buna ziua, Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac. Situatia este urmatoarea: In data de 19.08.2014 am dus un leptop ... (vezi toată discuția)
Am un aspirator în garanție aflat la reparație din 11.12.2017. dar nu mi-a fost înapoiat. ce pot face? nută cristache nută cristache Am cumpărat un aspirator de la SC Flanco SA pe data de 18.09.2017. L-am folosit foarte puțin pentru că s-a defectat. Pe data de 11.12.2017 l-am predat la ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie trimis la reparatie VioletaAny VioletaAny Buna seara, Am un produs care este in garantie si a fost trimis pentru reparatie. De la bun inceput mi s-a spus ca nu se stie cat va dura reparatia (piesa ... (vezi toată discuția)