Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea trimiterii acestuia in service pentru reparatie, intrucat s-a defectat si inca se afla in perioada de garantie. Mi s-a confirmat cererea si mi s-a transmis ca va sosi un curier cat mai repede posibil, insa a durat 5 zile pana a venit sa mi-l ridice. Intrebarea mea este: termenul acela de 15 zile calendaristice in care trebuie reparat un produs, conform legii 449/2003, se ia in calcul din momentul in care i-am. anuntat ca produsul este defect sau de cand l-am trimis prin curier/ a ajuns la ei? Stiu ca pot sa cer inlocuirea produsului sau banii pe care i-am platit pe acesta si de aceea as fi extrem de recunoscător daca mi-ar raspunde cineva. Va multumesc anticipat pentru amabilitate si va doresc o zi frumoasa!
Ares-3
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Bună dimineața,
Ați văzut cum scrie în lege:
Articolul 11 (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
Ei vor calcula cele 15 zile de la data predării laptopului. Nu ați avea succes cu cererea de înlocuire/restituire preț dacă se vor încadra în termen, Puteți încerca după aceea cu o reclamație la ANPC, însă chiar dacă v-ar da dreptate ar putea doar să-i amendeze, nu și să-i oblige să facă ce doriți. Pentru asta ar trebui să deschideți o acțiune în instanță.