avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Drepturile consumatorului asupra garantiei
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Drepturile consumatorului asupra garantiei

Buna ziua. Am o mica nelamurire asupra termenului de inapoiere a unui produs trimis la garantie pentru remedierea unui defect, in cazul meu este vonrba despre un laptop. Din cate stiu eu exista un termen maxim de inapoiere a produsului, paremise ca 15 zile. As dori sa imi stiu drepturile pe care le am asupra acestora si obligatiile pe care le au ei fata de mine dupa depasirea acestui termen. Laptopul meu a intrat in service in data de 4 la un sediu partener din Mures cu cel de la Bucuresti, dupa care a fost trimis la Bucuresti.
Data la care se ia in considerare ca a intrat in service e data la care a intrat in service in Mures sau cea la care a intrat in sediul principal de la Bucuresti?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: pnkk , utilizator 17:20, 17 Ianuarie 2011
Drepturi aveti prin Legea 449/2007-privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Avand in vedere faptul ca perioada rezonabila este stabilita clar acum si anume (15 zile calendaristice ), aveti dreptul sa solicitati rezolutiunea contractului

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă
Va multumesc pentru informatia acordata.
in cazul in care laptopul nu mia sosit in acel termen de 15 zile si acesta a fost pus in a 15 zi la curier si imi ajunge dipa cele 15 zile, mai am vreun drept in ceea ce priveste rezolutiunea contractului?
Am nevoie de un raspuns ferm in cel mai scurt timp cu putinta daca se poate. Va multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Returnarea unui produs RobertSerban RobertSerban Buna ziua, acum 2 saptamani am achizitionat o imprimanta dintr-un magazin de electronice. Am ajuns acasa, am instalat-o si surpriza, nu functiona ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)