avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1750 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?

Se multumesc frumos,
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2013
tiberiur, utilizator
Cel mai recent răspuns: mind , utilizator 23:36, 26 Februarie 2019
Multumesc pentru raspuns !
Ideea este in felul urmator, telefonul a fost luat acum un an jumatate de la digi, l-a folosit sotia,iar acum am vrut sa ii dau o revenire la setarile din fabrica si nu a mers. Am mers la cateva service-uri gsm si mi-au spus ca este o chinezarie si pana nu le-am aratat factura nu au crezut ca digi vand asa ceva si au spus ca acestor telefoane nu se poate face nimic deoarece vin cu soft pentru China. Apoi am dat telefonul celor de la digi sa imi faca ei resoftarea si surpriza , imi anuleaza garantia pe motiv de soc mecanic( intr-adevar telefonul are cateva urme pe carcasa).
Sa inteleg ca in cateveva zile cand o sa revina din fabrica voi ramane cu o chinezarie neutilizabila?

Ares-3 a scris:

Din păcate, chiar dacă au răspuns foarte târziu, ziceți că au făcut-o în termen.

Cu o reclamatie la ANPC pentru stornarea facturii sau a telefonului credeti ca rezolv ceva?

Cereți asta întâi vânzătorului, așa e procedura - să încercați prima dată rezolvarea pe cale amiabilă, dar dacă vreți să faceți reclamația numai din cauză că nu au răspuns mai devreme mi-e teamă că ar fi inutil.


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Biancu a scris:

Multumesc pentru raspuns !
Am mers la cateva service-uri gsm si mi-au spus ca este o chinezarie si pana nu le-am aratat factura nu au crezut ca digi vand asa ceva si au spus ca acestor telefoane nu se poate face nimic deoarece vin cu soft pentru China. Apoi am dat telefonul celor de la digi sa imi faca ei resoftarea si surpriza , imi anuleaza garantia pe motiv de soc mecanic( intr-adevar telefonul are cateva urme pe carcasa).


Ar fi grozav să găsiți informații oficiale, ca să zic așa, referitor la ce spuneți. Pe site-ul producătorului...?
Dacă ați găsi, ați putea să faceți întâi acel pas de care vă spuneam: o hârtie către Digi în care să cereți înlocuirea produsului pentru că v-a fost anulată garanția cu un fals pretext, telefonul neputând fi resoftat, și vedeți ce vă răspund. Iar după eventualul refuz să vă adresați ANPC.

Nu pot aprecia ce șanse aveți dar merită încercat, asta e varianta gratis. Altfel, doar în instanță și cu expert tehnic judiciar puteți dovedi ce spuneți.
Inca o data multumesc pentru raspuns si promtitudine! O sa merg luni sa fac aceasta hartie si o sa va anunt care a fost finalizarea cazului.
O zi buna!

-Vă rog apăsați pe Răspunde, nu pe Citează, când vreți să postați un nou mesaj. Mulțumesc-
Ultima modificare: Luni, 2 Iulie 2018
Ares-3, moderator
Cu plăcere :)
Ar fi grozav să ne dați vești bune.
Salut. Scuze ca intervin si eu aici, poate ma puteti ajuta si pe mine. In data de 17.07.2018 am predat curierului un telefon mobil Huawei pentru a fi reparat in garantie la service ESD Service. In data de 24.07.2018 am primit inapoi telefonul prin curier cu defectul initial rezolvat insa cu o indoitura in partea spate sus a carcasei. In data de 25.07.2018 am predat din nou telefonul curierului pentru a fi trimis inapoi in service. In data de 01.08.2018 am primit telefonul insa de atunci se tot restarteaza desi i-am facut hard reset si update la ultima versiune de soft. Azi am trimis din nou telefonul catre service si estimez ca intr-o saptamana se va intoarce din nou la mine. As putea sa invoc Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008 in acest caz, pentru a rezolva problema? Telefonul a stat in total cu tot cu drum in service 15 zile calendaristice si va mai sta inca aproximativ 7. Va multumesc! O seara placuta!

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)