avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1750 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?

Se multumesc frumos,
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2013
tiberiur, utilizator
Cel mai recent răspuns: mind , utilizator 23:36, 26 Februarie 2019
Salut.
Am avut aceeași problema la o firma de telefonie mobila.
Un telefon mi s-a schimbat de 3 ori pana cand acel model nu se mai fabrica și mi-au dat următorul model fără nici un cost în plus.

Ddan01 a scris:

Dar daca de exemplu magazinul nu mai are respectivul produs (nu se mai fabrica), iar unul mai nou e mai scump?
Daca m-as oferi sa achit o parte din diferenta (no toata, avand in vedere faptul ca service-ul nu a reparat produsul nici macar in dublul perioadei legale de 15 zile) ar mai fi considerata masura disproportionata?

Buna seara,
E bine sa te mai documentezi pentru ca noi consumatorii suntem luati uneori de "buni platitori". Am urmatoarea situatie: acum 3 saptamani am achizitionat un telefon Note 9 deci scump. A prezentat un defect de fabricatie si vineri in data de 8 februarie am semnalat problema telefonic la furnizor. Mi-au zis sa-l trimit luni. L-am trimis, marti a ajuns la ei si conform discutiei telefonice, a si plecat mai departe la centrul de service autorizat (cica). Ma tot impacientam eu ca nu am un raspuns, un status, intre timp ma gandeam ca eu am trimit telefonul in service insa nu am primit nici o foaie cum ca eu le-am predat telefonul si de aici ideile au inceput sa se dezvolte....sa mergem pe incredere ca nu voi primi inapoi un cartof. Azi m-am enervat, fara sa-mi dau seama ca trecusera cele 15 zile de cand am semnalat problema, sun la service unde mi se spune ca omul de service nu este la lucru si sa revin luni. Bine. Am zis hai sa sun in toate centrele autorizate Samsung din tara sa vad unde este telefonul meu care se poate identifica usor, oriunde dupa IMEI. Sun la toti, telefonul meu nicaieri, la nici un service autorizat. Creierul mi-a luat foc. Adica eu nu stiu unde este telefonul meu in service, stiu doar ca este trimis la furnizor pe baza niciunui act decat awb-ul pe care nu este mentionat continutul coletului sau valoarea produsului. Bun. Citind acum 30 minute ce inseamna garantia de 15 zile imi dau seama ca de fapt eu sunt in a 15-a zi chiar azi deci trebuia sa am rezolvat cazul insa la service nu raspunde nimeni la telefon. Sun la vanzari la furnizor si intreb daca colegul de la service lipseste azi de la munca, ei ziceau ca nu lipseste si zic de ce nu raspunde la telefon. De aici au inceput o serie de eschive ca stiti ca daca si cu parca. In concluzie mai stau cateva zile fara telefon. Astept luni cu nerabdare sa vad ce zic. Normal aveam dreptul sa cer schimbarea telefonului pentru ca am la dispozitie 30 de zile sa-l returnez si sa cer schimbarea lui insa a fost luat pe persoana juridica si firmele nu intra in aceasta regula decat persoanele fizice.
Din povestea asta lunga, vroiam sa spun sa cereti hartii cand predati un produs indiferent ce produs si cui se preda. Macar sa aveti o hartie care sa demonstreze ca ati predat cuiva ceva. In cazul meu oriunde m-as indrepta, nu am cu ce demonstra ca eu le-am trimis telefonul in service. Luni scoatem sabiile.
Seara faina.
Buna seara.
Va rog sa ma lamuriti in legatura cu o problema. Azi primesc raspuns de la service ca mi s-a anulat garantia unui telefon pentru un motiv total aberant. Nu intru in detalii acum. Eu am cerut de la bunul inceput inlocuirea produsului pentru ca aveam dreptul 30 de zile, mai ales daca se constata ca produsul are defect de fabricatie. Telefonul meu clar a venit cu un astfel de defect.
Furnizorul imi comunica ca nu pot cere inlocuirea produsului pentru ca produsul a fost cumparat pe persoana juridica si aceasta inlocuire nu este valabila decat pentru persoanele fizice. Asa este?
Termenul de 15 zile s-a depasit. Angajata furnizorului imi spune azi ca nici regula de maxim 15 zile de rezolvare nu se aplica persoanelor juridice decat celor fizice.
Asa este? adica persoanele juridice nu au nici un drept la nimic?
Multumesc.
Stima!
asa este. legislatia de protectie a consumatorului se refera doar la utilizatorul final. cand cumparati pe firma se creaza ceea ce se numeste relatie intre profesionisti.. acolo primeaza clauzele contractului, daca exista
Buna seara. Multumesc pentru raspuns. Mai am un scenariu. Ma invart cum pot sa nu raman cu paguba. Nu fac nimic ilegal, departe de mine gandul.
Deci, acest telefon se poate factura catre o persoana fizica. Devenind PF se transforma in utilizator final. Traseul se va modifica in felul urmator: furnizor (care vinde telefonul) - intermediar (firma care cumpara telefonul)-persoana fizica catre care se factureaza telefonul. Cum se socoteste in acest caz o reclamatie la ANPC? PF merge la ANPC, ei vin catre firma care a emis factura catre aceasta persoana fizica, tot aceasta firma (ultima) dovedeste printr-un AWB ca a trimis telefonul catre furnizor in service (deci teoretic se absolva de orice vina) si toata povestea se muta in curtea furnizorului? Oare bine am socotit?
Dupa cum ziceam mai sus, doare ca nu esti bagat in seama,doare ca te supui unei asemenea cheltuieli (asumata cheltuiala) si in caz de problema de fabrica (viciu de fabricatie) trebuie tu ca si cunsumator sa suporti greseala altora.
Multumesc.

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)