avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1750 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs (15 zile?)

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?

Se multumesc frumos,
Ultima modificare: Marți, 16 Iulie 2013
tiberiur, utilizator
Cel mai recent răspuns: mind , utilizator 23:36, 26 Februarie 2019
Buna ziua! Cum s-a solutionat pana la urma cazul? Si eu sunt in aceeasi situatie , azi am fost instiintat ca mi-a fost anulata garantie pe motiv de soc mecanic, maine (28.06) ar fi 15 zile de la data predarii telefonului. Cele 15 zile se implinesc in momentul instiintarii sau in momentul primirii produsului ?
Multumesc !
Chiar nimeni nu poate da un raspuns ?
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cui ați predat telefonul? Vânzătorului sau unui curier? În funcție de asta, se aplică ce scrie în Art. 11 (4) din Legea 449/2003, republicată:

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

[ link extern ]
Telefonul a fost predat vanzatorului, in cazul meu digi mobil. Intrebarea mea era, in cele 15 zile ei trebuiau sa imi returneze telefonul sau sa ma instinteze ca nu va putea fi reparat si ca imi pierde garantia pe motiv de soc mecanic?! Cu o reclamatie la ANPC pentru stornarea facturii sau a telefonului credeti ca rezolv ceva? Multumesc!
Din păcate, chiar dacă au răspuns foarte târziu, ziceți că au făcut-o în termen.

Cu o reclamatie la ANPC pentru stornarea facturii sau a telefonului credeti ca rezolv ceva?

Cereți asta întâi vânzătorului, așa e procedura - să încercați prima dată rezolvarea pe cale amiabilă, dar dacă vreți să faceți reclamația numai din cauză că nu au răspuns mai devreme mi-e teamă că ar fi inutil.

Alte discuții în legătură

Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie - termen legal 15 zile LongJohn LongJohn Buna ziua, Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. ... (vezi toată discuția)
Despre garantia produsului (si cele 15 zile) vizcatalin vizcatalin Buna ziua. Pe 17.11.2019 am cumparat un aspirator robot de pe un site destul de cunoscut, sa spunem. Acesta mi-a venit defect din fabrica, bateria acestuia ... (vezi toată discuția)