avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reparatii laptop
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reparatii laptop

Buna ziua,
Problema mea este urmatoarea:
In data de 14.12.2011 am dus un laptop la reparat ( nu mai are garantie), cei de la service au spus ca nu are nimic stricat si ca trebuie facuta doar o lipitura la cip-ul video si ca dureaza cca. 2 saptamani. In data de 5.01.2012 am ridicat laptop-ul de la service am platit 350 lei fara sa primesc chitanta dar am primit garantie 3 luni, dupa 5 zile laptop-ul nu a mai functionat, am mers iar la service, dupa aprox. 3 saptamani am fost sunata si mi-au spus ca cp-ul video s-a ars si a fost schimbat fara sa ma coste nimic, dupa ce am ridicat latop-ul a fuctionat 30 de minute, si iar service timp de 1 luna, am ridicat laptop-ul iar a functionat 30 minute iar acum este in service din data de 4.04.2012.
Problema este ca eu nu pot sa stiu ce reparatie au efectuat deoarece au pus sigiliu pe produsul meu de fiecare data,stiu doar ca au nenonorocit un laptop care este destul de scump.
Ce pot face in acesta situatie ? Pot cere daune ? Exista legistlatie in acest domeniu?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile acordate.
Cel mai recent răspuns: LEELOO75 , utilizator 13:13, 19 Aprilie 2012
In ce stare era laptop-ul cand l-ati dus prima data la reparat? Si pre scurt cam ce nu mergea la el?
Laptop-ului ii apareau patratele pe ecran, iar raspunsul celor de la service a fost ca nu are nimic defect, doar trebuie lipit cip-ul video deoarece se dezlipise.Iar dupa prima reparatie cip-ul s-a ars si a fost inlocuit, dar nu stiu daca cu unul nou sau second hand deoarece nu au specificat. Acum nu mai functioneaza deloc este tot in service. Mentionez ca laptop-ul a fost cumparat de nou dar a iesit din garantie.In urma reparatiilor facute la service am primit garantie 3 luni.
Preambul:
Înlocuirea şi montajul cipuri video laptop au preţuri incepand de la 300 RON. Inlocuirea cipurilor North Bridge si South Bridge se efectueazã cu echipament profesional de inalta precizie prin controlul temperaturilor de lipire atat a placii cat si chip-ului BGA cu o rata de success de 99%.
Daca laptop-ul prezenta unul din urmatoarele defecte, se impunea repararea/inlocuirea placii video:
- apar diverse dungi pe ecranul lcd; .
- laptopul porneste, dar se blocheaza cand se incarca sistemul de operare;
- laptopul porneste, se incarca sistemul de operare in timp ce imaginea pe ecran se blocheaza;
Operatia de inlocuire a unui chip video este foarte delicata si se efectueza numai cu ajutorul unui echipament special in service-uri autorizate de laptop-uri.
Patratele colorate/ artefacte pot apare si in caz de supraincalzire a placii video sau memorii ( video ) cu defecte.
Raspuns:
La ridicarea laptop-ului de la service, trebuia sã îl porniţi, si sã “va jucaţi” cu el câteva minute. Dacã aţi achitat suma de 350 lei şi aţi primit garanţie 3 luni este foarte posibil sã vã fi fost înlocuit chipul video. Unica soluţie ar fi o plângere la OPC.
Va multumesc din suflet.
Eu am platit 350 initial doar pentru a lipi cip-ul nicidecum pentru inlocuirea lui, cip-ul s-a ars dupa prima reparatie, deci din vina lor de aceea l-au inlocuit.
Laptopul este un Dell N5010 i5-450M, 4 Gb, Windows 7 Home Premium Preinstalat, Works cu licenta, Dimensiune ecran (inch) 15.6,Unitate optica DVD+/-RW Tastatura numerica, Capacitate hard disk 500 GB, Memorie video dedicata, Chipset video ATI,Capacitate memorie video 1024 MB Bluetooth,Difuzoare stereo,Microfon, Placa retea, Webcam,Wireless, este un laptop bun si performant iar ideea este cu nu vreau sa raman cum se spune cu buza umflata.
Poate se poate rezolva si pe cale amiabila de aceea doaream sa stiu daca exista legislatie in acest domeniu.
Va doresc o zi buna.









































Ultima modificare: Joi, 19 Aprilie 2012
LEELOO75, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantia produselor reparate in garantie arhitectool arhitectool Buna ziua, Sunt in urmatoarea situatie: In 13.04.2103 am achizitionat un laptop. In luna 07.2013 s-a ars placa de baza si a fost inlocuita in garantie. In ... (vezi toată discuția)
Laptop stricat de catre cei din service, ce pot face? Costi_0 Costi_0 Buna ziua, am si eu o problema in legatura cu reparatia unui laptop. CONTEXT: Am fost cu acesta la un service autorizat pentru a il repara (Salut IT), l-am ... (vezi toată discuția)
Frauda, dar nu am chitanța :( oana_miew oana_miew Buna ziua, S-a întâmplat la la laptop service; aveam o problema la laptop si mi s-a spus ca trebuie schimbat cardul video; am plătit (nu am primit nici o ... (vezi toată discuția)