avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1037 soluții astăzi
Forum Activitate George7816

Activitate George7816

Si cu sambetele, duminicile și alte sarbatori legale, ce se întâmplă? Soferul este la muncă 24/24 si doarme in camion, muncește de sarbatorile noastre legale, cum ar fi a 2a zi de Paște, 1 decembrie..., sâmbăta și uneori chiar duminica. Aceste zile de weekend, lucrate sau nu, soferul fiind plecat, nu trebuie recuperate la intoarcere? Repet, alte activități, gen incarc/descarc, sunt blocat in trafic la volan... nu sunt luate in considerare. Aceste activități nu trebuie plătite ca ore suplimentare?

Cornel Vasile a scris:

Vreti sa spuneti ca daca conduce 2 ore pe noapte si 1 incarca..i se plateste spor de noapte numai pentru condus ? ...este corecta interpretarea conducerii, Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 90 de zile calendaristice după efectuarea acesteia. 10 zile acopera doar 80 de ore ...nu 100 - 120 din ce spuneti dvs in postare.

Media lunară este undeva in jurul a 260-280 ore lucrate. Firma plătește ore de noapte doar dacă soferul conduce, dacă trage de paleti sa incarce sau descarce nu se pune, iar diferența de la 160 ore contractuale la cele muncite, conducerea consideră ca le recuperez in cele 10 zile state acasă după 6 săptămâni sau chiar mai multe lucrate, fără a tine cont de sâmbete, duminici si alte sarbatori legale, zile in care eu am fost la muncă 24/27, pt că după cum se știe, dormi la locul de muncă, adică in camion. Din cauza lipsei de soferi, se întâmplă sa fim ținuți cate 3-4 luni la muncă, primind aceleași 10 zile la intoarcerea in țară

Cornel Vasile a scris:

Eu intreb de programul de munca, cate ore lucreaza pe zi ...

Răspuns la discuția Nereguli firmă
ITM are inspectori absolut nepregătiți in aplicarea legii in cazul companiilor de transport. Nu cunosc 561/2006 si implicit nici OG sau alt regulamente, sateliți ai 561. Ce am scris aici sunt vorbele iesite din gura unui inspector din PH. Ce sa facem la ITM in cazul acesta?

Cornel Vasile a scris:

Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

Condus 9 ore de 3 ori pe săptămână, 10 ore de 2 ori pe săptămână, conform 561/2006, plus incarcari/descărcări si schimb de remorci, care însumează alte 3-4 ore pe zi. De cele mai multe ori ni se cere sa depasim programul de lucru pentru a incarca/descarca, cu promisiunea ca platesc ei o eventuala amendă, dar despre faptul ca soferul muncește cu mult peste ceea ce prevede codul muncii, nu pomenește nimeni, nimic. Deci, in aceste condiții, muncit fizic efectiv mai mult de 12ore zilnic timp de 6 săptămâni, cat timp am dreptul la recuperare la revenirea in țară, si cum ar trebui sa fie catalogate orele muncite la încărcări /descărcări, unde soferul nu doarme ci încarcă tone de marfă cu liza si asigură marfa cu chingi, bare, covoare antiderapante, conform normelor in vigoare?

Cornel Vasile a scris:

Eu intreb de programul de munca, cate ore lucreaza pe zi ...

De menționat ca se lucrează (conduce) si sâmbăta, si cand avem dube frig cu temperatura, se conduce si duminica. Duminica mai rar, ce e drept, dar se întâmplă. Diurna este acordată in fiecare zi a săptămânii, iar pauzele se fac cu cardul in tahograf

Cornel Vasile a scris:

In cele 6 sapt are acelasi program?

Acelasi program. Condus 9 sau 10 ore pe zi, după caz, plus incarcari si descărcări si schimburi de remorci. Se conduc aprox 90 ore in două săptămâni, iar alte 15-20 ore însumează incarcarile si descărcările pentru care se folosește tahograful cu simbolul grafic ciocănele, care reprezintă alte activități, repet, neplătite, pe motivul ca aceste ore sunt recuperate in perioada de 10zile in care soferul sta acasă. Ma intre, sambetele, duminicile si alte sărbători legale, cum se recuperează??? Suntem plătiți cu minimul pe economie plus diurna

Cornel Vasile a scris:

In cele 6 sapt are acelasi program?

Bună ziua! In cazul conducătorilor auto profesioniști, pictograma ciocănele care reprezintă alte activități, folosită atunci când soferul încarcă /descarcă, schimbă o roată, etc.. Acei timpi care nu sunt pauză, soferul executând alte lucrări decât condusul camionului, ca si disponibilitatea, când soferul stă infipt la volan așteptând sa intre la incarcare/descarcare, sunt considerați timpi de lucru sau pauză??? Eu știu ca sunt timpi de lucru, care in mod normal trebuie plătiți, dar ITM Prahova împreună cu o societate de arvicont ii consideră pauză.
A 2a intrebare: un șofer este detașat sa lucreze pe comunitate, pe perioade de 6 săptămâni lucrate cu 10 zile pauză acasă. De reținut că regulamentul 561/2006 permite ca un șofer profesionist sa lucreze 15h/zi de 3 ori pe săptămână, 13h/zi de 2 ori pe săptămână. Cat timp legal are soferul la dispoziție pentru recuperare la întoarcerea de pe comunitate după 6 săptămâni? Întreb, deoarece, compania angajatoare împreună cu arvicont si itm, consideră că orele suplimentare lucrate zilnic, sunt recuperate in acele 10 zile primite la intoarcerea de pe comunitate. Contract individual de muncă de 40h/săptămână, contract colectiv de muncă inexistent. Mulțumesc!