avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Nereguli firmă
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Nereguli firmă

Bună ziua! locuiesc in jud.HD şi lucrez ca sofer maşină de mare tonaj, COR 833201 ,pentru un s.r.l. cu sediul în județul TM, din noiembrie 2014. Am un contract de munca pe o perioada determinata de 1 an şi 7 luni, contract ce ma obligă să muncesc doar 8 ore/ zi, 5 zile pe săpt. Aici contractul intră în contradicție cu legea AETR care permite şoferilor să muncească pana la 6 programe de muncă intr-o săptămână, din care 3 programe până la 15 ore şi alte 3 programe până la 13 ore, urmate de o pauza de minim 9 ore sau 11 ore neîntrerupte in functie de norma lucrata. Menționez că în aceste ore de munca soferul are dreptul sa conduca maxim 4 ore si 30 minute urmata de o pauza de minim 45 minute neintrerupte de pauza dupa care mai are dreptul sa mai conduca alte maxim 4 ore si 30 minute. Restul de timp pana la 13 sau 15 ore se consuma la firme/ incarcari/ descarcari/ porturi/ vama etc. Lucrez ca sofer detasat in strainatate si primesc o diurna de minim 35€/ zi inclusiv sambata si duminica, transport gratuit dus- intors si platit cu diurna 50% la dus si 50% la intors, in conditia in care drumul dureaza intre 15 si 18 ore, si salar minim pe economie pe care îl primesc in fiecare luna.Prima problema apare la angajare.:
Nu primesti echipament individual de protectie complet, decat o vesta reflectorizantă si o pereche maxim două de manuşi marimea care este ( normal mi s- ar părea sa primesti pe marimea potrivită) Bocanci cu bombeu metalic NU SE PRIMESTE, vi cu ei de acasă cumparați din bani proprii( țin să menționez că nici o firmă unde merg la incărcat/ descărcat nu te primeste in unitate până nu verifică să ai MINIM vestă si bocanci).