Vedeti si Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 şi (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului.
Durata de conducere este supusă mai multor norme, şi anume:
- durata de conducere zilnică * nu ar trebui să depăşească nouă ore. De două ori pe săptămână, aceasta poate fi prelungită la zece ore;
- durata de conducere săptămânală * nu trebuie să depăşească 56 de ore;
- durata de conducere totală nu trebuie să depăşească 90 de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive;
- conducătorul auto ar trebui să înregistreze pe tahograf ca altă muncă orice perioadă de lucru în care nu conduce, precum şi orice perioadă petrecută pentru conducerea unui vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament şi durata de călătorie pe un feribot sau tren când conducătorul nu are acces la un pat sau o cuşetă;
- după o perioadă de patru ore şi jumătate de conducere, conducătorul auto trebuie să facă o pauză neîntreruptă * de cel puţin 45 de minute sau de cel puţin 15 minute urmată de o pauză de cel puţin treizeci de minute pentru aceeaşi perioadă;
- o perioadă de repaus săptămânal obligatorie de cel puţin 45 de ore (perioadă de repaus săptămânal normală) sau 24 de ore (perioadă de repaus săptămânal redusă);
- dacă, pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător auto poate să ia doar o perioadă de repaus săptămânal redusă, reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni;
- între două perioade de repaus săptămânal *, un conducător auto nu poate să ia mai mult de 3 perioade de repaus zilnic reduse *;
- în cazul în care conducătorul auto decide să facă acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse pot fi efectuate la bordul vehiculului. Cu condiţia ca vehiculul să fie în staţionare şi să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare;
- când un conducător auto ia o perioadă de repaus în care vehiculul este transportat cu feribotul sau cu trenul, perioada respectivă poate fi întreruptă de cel mult două ori de activităţi a căror durată totală nu depăşeşte o oră. De asemenea, conducătorul auto ar trebui să aibă acces la un pat sau o cuşetă.
Sursa
[ link extern ]