Va scriu pentru a solicita clarificari referitoare la cateva situatii cu care ma confrunt in legatura cu apartamentul pe care il detin in Romania. Va prezint mai jos detaliile si intrebarile mele:
1. Incidentul privind conducta de apa rece din baie
Am fost informata ca exista o problema cu conducta de apa rece din baie, care s-a spart si necesita reparatii. Administratora blocului a oprit apa pe coloana, mentionand ca reparatia conductei care trece dupa apometru este responsabilitatea mea. Iata cateva detalii suplimentare:
Nu am fost informata in mod direct de administrator despre aceasta problema. Situatia mi-a fost comunicata de un vecin, care a luat legatura cu chiriasul meu, iar acesta m-a informat ulterior.
Administratora nu a incercat sa ma contacteze, desi detine numarul meu de telefon si adresa mea de email, pe care o foloseste lunar pentru a-mi trimite costurile intretinerii. In schimb, le-a spus vecinilor ca sunt de negasit, mentionand ca locuiesc in alta tara.
Dupa numeroase incercari de a lua legatura cu administratora, aceasta mi-a explicat ca problema a fost identificata pe baza unui consum anormal de mare de apa, care s-a ridicat la 500 de lei.
Intrebari:
a) Cine ar trebui sa suporte costul consumului de apa de 500 de lei, avand in vedere ca nu am fost informata in timp util despre aceasta situatie?
b) Din cauza scurgerii, peretele de pe holul blocului a fost patat. Cine este responsabil pentru repararea si zugravirea acestuia?
2. Incidentul privind scurgerea de la conducta de apa calda din bucatarie
Am fost informata despre o alta problema: o scurgere de apa de la imbinarea dintre conducta mea si cea a vecinei. Conform administratorului:
Problema necesita reparatii, insa vecina mea are apa in locuinta, iar situatia nu poate fi remediata din apartamentul sau.
Pentru a permite accesul instalatorului, este necesar sa demontez mobila de bucatarie.
Apa pe coloana a fost din nou oprita, cauzand neplaceri vecinilor. Am fost informata ca acestia au strans semnaturi pentru a depune o plangere penala impotriva mea, pe motiv ca nu rezolv situatia.
Administratora a gasit un instalator care nu ofera factura sau garantie pentru lucrare.
Intrebari:
a) Imbinarea dintre conducte se considera parte comuna sau intra in responsabilitatea mea exclusiva?
b) Este corect sa suport eu costurile demontarii mobilei, avand in vedere ca problema provine de la o imbinare?
c) Este legal ca administratora sa colaboreze cu instalatori care nu ofera factura sau garantie pentru lucrari?
3. Probleme recurente cu scurgerile de apa
In ultimii 3 ani, am avut probleme recurente cu scurgeri de apa care au necesitat reparatii constante, toate efectuate de instalatori recomandati de administratora. Avand in vedere repetitivitatea acestor situatii, as dori sa stiu care sunt pasii corecti pe care ar trebui sa-i urmez in astfel de cazuri pentru a ma asigura ca problemele sunt rezolvate corect si definitiv.
4. Responsabilitatile administratorului si ale presedintelui de bloc
As aprecia, de asemenea, daca ati putea clarifica:
a) Care sunt responsabilitatile legale ale unui administrator de bloc in astfel de situatii?
b) Ce atributii are presedintele de bloc in gestionarea si coordonarea unor probleme comune de genul celor descrise mai sus?
Va multumesc pentru timpul acordat si astept cu interes raspunsul dumneavoastra pentru a intelege cum sa procedez mai departe.
Cu respect,
Sunt proprietara unui imobil pe care l-am inchiriat anul trecut cu o agentie. Actualul chirias va elibera la sfarsitul lunii si dorind sa fac un studiu de piata inainte de a posta un alt anunt de inchiriere observ cu stupoare ca imobilul meu este listat ca fiind liber pentru inchiriat, in conditiile in care eu nu am agreat/semnat nimic cu agentia care a publicat anuntul, nu mi mentionez faptul ca nici nu am fost in contact macar. Ce pot face in acest caz?