@robert1958
Inteleg acum.
Multumesc mult!
robert1958 a scris:
@BiancaP
......să cer emiterea unei Ordonanțe Președințiale pentru obligarea asociației să elibereze adeverința fără menționarea sumei respective.
Potrivit art. 998 NCpc „ Cererea de ordonanţă preşedinţială se va introduce la instanţa competentă să se pronunţe în primă instanţă asupra fondului dreptului”.
Asta înseamnă că pentru a formula o cerere de ordonanță presedințială, mai întai trebuie să introduceți o acțiune pe fondul cauzei.
Codul de procedură civilă, prin art.997 reglementează astfel :
“Instanța de judecată, stabilind că în favoarea reclamantului există aparența de drept, va putea să ordone măsuri provizorii în cazuri grabnice, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere, pentru prevenirea unei pagube iminente și care nu s-ar putea repara, precum și pentru înlăturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executări.”
de aici rezultă condițiile de admisibilitate a ordonanței președințiale:
A. În favoarea reclamantului să existe o aparență de drept;
B. Să existe necesitatea luării unor măsuri provizorii pentru :
a)păstrarea unui drept ce s-ar păgubi prin întârziere;
b)prevenirea unor pagube iminente ce nu s-ar putea repara altfel;
c)înlăturarea piedicilor ce s-ar ivi cu ocazia unei executări.
Prin judecare cererii de ordonanță preșdințială nu se poate tinde spre prejudecarea fondului.
Lucrurile sunt destul de complicate ( mie mi s-a admis una din trei cereri ) așa ca va trebui să angajați un avocat, deci va trebui să faceți o evaluare a eventualelor beneficii în raport cu suma de 2.500 lei fond de reparații pe care achitand-o scapați de toate grijile.
Dacă mai sunteți în termen,( 10 zile de la afișarea listei) ar fi util să formulați o contestație adresată președintelui asociației în temeiul art. 28 alin. 3 din legea 196/2018
Mie îmi e ca ati fost trasă pe sfoară, cum se spune, din mai multe motive :
1. Presupun ca se știa ca vindeți, cu ceva timp înainte, mai ales de către cei din vecinătate.
2. Pac, apare acea si lucrare de reparații, care se "face" de vreo 7 ani.
3. Se votează (pe bune ? ) în AG ca nu se fac rate egale în avans, cum scrie la art.71 din lege. ci se plătește totul înainte, toata suma ! Cine sta sa se judece cu asociatia, pentru ilegalitate, când vinde?
4. Cumpărătorul face precontract cu vanzatorul și tace mâlc, când e intrebat de cei 2500 RON. Cine știe ce clauze or fi în precontract !
5. Cumpărătorul sare în sus, după precontract și după ce (coincidență?) apar sumele pentru lucrare în lista de cheltuieli lunare.
6. Dacă lucrarea nu se face, pentru ca oamenii nu au bani, asta e, dacă la parafarea contractului de vânzare cumpărare, s-a achitat și 500 de euro, "datorie". Se mai întâmplă :)
7. Cumpărătorul mai are si alte apartamente în condominiu.
8. Cine ghicește profesia cumpărătorului, are un premiu.
Nu se restituie fostului proprietar, iar noul proprietar se asigura ca el nu va plăti sigur această sumă.
Fostul pierde 500 de euro din valoare, in orice variantă , adica și in aia in care s-ar realiza lucrarea, noul se asigură că nu e pus la plata a 500 de euro .
robert1958 a scris:
@ Latka
Și care ar fi relevanța acestor prezumții câtă vreme fondul de reparații a fost impus tuturor proprietarilor pe lista lunii IULIE, inclusiv cumpărătorului care deține mai multe apartamente iar fondul de reparații respectiv cei 500 Eur, pe care i-ar achita vânzătorul nu se poate restitui noului proprietar ?
Stimata @Bianca P , - cu tot respectul - chiar ma depaseste si nu inteleg pentru ce ati deschis acest topic , cata vreme spuneti ( acum ) ca ati discutat problema cu cumparatoarea si aceasta NU a dorit sa accepte sa preia in sarcina ei acea suma . Un contract - oricare ar fi el - este actul de vointa al partilor contractante . Cand se cade de acord , cand oferta de vanzare se intalneste si se suprapune perfect pe cea de cumparare , se incheie contractul . Daca nu se suprapun perfect , si nici o parte nu-si ajusteaza pretentiile , NU se incheie contractul - simplu si logic . Indiferent de ce scrie ( sau nu scrie ) in adeverinta , indiferent daca o parte are pretentii nejustificate , daca nu accepta targul - acesta nu se face . Si punct ... Dvs. doreati o cale prin care , desi stiati ca nu vrea sa plateasca ea acea suma , sa-i “ suciti “ cumva mana ? sa apuce sa semneze contractul si sa se trezesca cu acel debit in brate ? pare ca nu prea v-a iesit ... Dvs. va faceti calculele , daca pentru cei 500 euro va merita sa pierdeti clienta , nu incheiati contractul si cautati alt cumparator .
@Bianca P.,
Vedeti, intrebarea la care ati raspuns acum lamureste oarecum lucrurile. Mai mult, ziceti ca si cumparatorul stia despre toata povestea.
Apoi, eu nu pot sa cred ca lista de plata este a lunii iulie ci a lunii iunie - dar asta are mai putina importanta.
Faptul ca suma respectiva a fost hotarata in AG si mai mult, este repartizata la toti proprietarii, ma indreptateste sa cred ca suma repartizata la Fd. reparatii, va apartine si trebuie achitata, dupa care o sa primiti acea adeverinta.
Daca mai aveti si o suma in Fd. de rulment, la inchederea lunii iulie 2023 (dupa 15 aug. 2023) , mergeti la asociatie, verificati ce mai aveti de plata, sau poate ca asociatia trebuie sa va returneze o suma, ca diferenta intre Fd. rulment si cheltuielie repartizate pe luna iulie 2023.
La noi, in asemenea situatii, cand un proprietar solicita adeverinta pentru instrainare locuinta, facem un calcul al cheltuielilor si omul achita cheltuielile la zi si facem mentiunea pe adeverinta despre acel avans pe care vanzatorul l-a achitat.
Va doresc mult succes!
@BiancaP
Spuneți dvs :
Eu, vânzătoarea, i-am propus cumpărătoarei să îi prezint adeverința care menționează achitarea cotelor lunare la zi și existența acelui în fond de reparații în cuantum de aprox 2500 lei care nu este scadent și nu a fost achitat. Însă nu a fost de acord. Însă, da, doream mențiunea pe adeverință.
Asta este o dovadă clară cu nu vrea să accepte expres că va prelua în întregime toate debitele înstrăinătorului către
asociația de proprietari, conform prevederilor art. 33 alin. 2 lit b