Dar in legatura cu banii personali ai angajatilor - completam din nou registrul special pentru bani personali la intrarea in magazin sau nu? adica nu cei din sertarul casei de marcat ci din buzunarul vanzatorului?
Actualizarea OG 28/1999 in legatura cu casele de marcat intrata in vigoare la 1 ian 2015 implica si revenirea la registrul pentru bani personali ai vanzatorilor din magazin? Controale ANAF din ultimele zile cer asa ceva. Stiam ca s-a abrogat partea asta prin Legea 264/2008. Va rog sa ma ajutati cu o norma legala in vigoare cu privire la acest registru
Nu sunt foarte lamurita in legatura cu inregistrarea in revisal a perioadei de somaj tehnic. Nu apare ca obligatoriu de inregistrat in revisal, dar daca mergem la inregistrare suspendari, apare art.52/ 1/ d /CM, ca motivatie legala a suspendarii. Deci se inregistreaza sau nu somajul tehnic in revisal? Si daca da - pentru ce perioada?(nu ai un termen fix pana la care faci suspendarea, poti sa-i chemi pe oameni oricand ai nevoie de ei); mergi pe contractul fiecarui om si inregistrezi aceeasi decizie, sau faci decizii individuale de suspendare?
Multumesc anticipat pentru ajutor
Am un salariat care in anul 2011 a fost in concediu medical aproape cinci luni, nu cu acelasi diagnostic, din noiembrie a venit cu un certificat medical de constatare a incapacitatii de munca pentru 6 luni, de la o fractura la picior, si pentru cele 6 luni i-am suspendat contractul de munca. Acum vrea sa se intoarca la munca. Pot sa-l concediez? Cum? S-au am alte variante, somaj eventual?Va rog sa ma ajutati. Multumesc
Suntem o firma cu puncte de lucru in tara. Un control de la ITM a cerut dosarele de personal ale angajatilor de la un punct de lucru la 250 km de sediu. Le trimitem cu un curier rapid, DAR - trebuie sa trimit dosarele originale sau copii ale actelor, este vorba de contract de munca, aditionale adunate in ani, etc. Daca se pierd pe drum? Ce zice legea despre asta? Ajutati-ma va rog
Va rog sa ma lamuriti in legatura cu etichetele de pret pe produse textile la reduceri de pret. Daca ai redus pretul, ai barat pretul initial si ai pus noul pret redus, la o noua reducere poti sa faci acelasi lucru? Adica pot sa apara pe o eticheta preturile barate de la reduceri succesive sau obligatoriu numai un pret barat si un pret activ? Cei de la protectia cumparatorului spun ca numai doua preturi, dar in magazine exista si etichete cu toata succesiunea reducerilor de pret, pentru atragerea cumparatorului. As vrea sa stiu cum este corect si legal. Multumesc pentru ajutor
Suntem o firma privata cu 80 de salariati. Am avut pentru perioada 2007 – 2010 Contract colectiv de munca pe unitate. In aprilie 2011 s-a negociat un nou contract colectiv care a fost inregistrat la ITM dar valabil numai pana la 31 decembrie 2011, la fel ca si cel pe ramura textile de care apartinem. In acest caz se poate renunta la contractul colectiv de munca, avand in vedere ca sunt de acord si patronatul si reprezentantii salariatilor. Daca da, va rog sa-mi spuneti care este procedura de urmat. Oricum ramane ca baza a relatiei patron/salariat Regulamentul intern. In Legea 62/2011 si HG 1260/2011 eu nu gasesc nicaieri scris ca este obligatoriu sa ai contract colectiv, chiar daca ai peste 21 de angajati, obligatorie este numai negocierea. Multumesc pentru ajutor
Daca salariatii unei firme de productie cer patronilor sa lucreze in ziua de 1 decembrie si sa fie liberi vineri 23 decembrie, inainte de Craciun, ce obligatii are firma fata de ei pentru aceasta miscare? Trebuie sa le plateasca cu spor 100%, asa cum scrie in CCM pentru libere legale, sau nu - pentru ca au cerut salariatii. Ca zi libera o iau oricum pe data de 23 dec. Multumesc pentru ajutor.
Suntem, ca domeniu principal de activitate, fabrica de confectii, CAEN 1413, care are in mai multe localitati din tara ca puncte de lucru, magazine proprii de desfacere, unele deschise de 5-6 ani. Toate au stampile cu datele firmei ,,mama", adica fara specificatii ale punctului de lucru, nu sunt niciunele dintre ele sucursale individuale, toate sunt conduse de la sediu, cu salarii, cu evidente, cu autorizatii etc. Acum am deschis un nou magazin, si se cere o stampila cu numele localitatii respective si specificatia ca este punct de lucru. Eu nu gasesc asa ceva in legislatie, ajutati-ma, va rog! Ar insemna sa schimb stampilele in toate magazinele din tara, Trimiteti-ma, va rog, la legea care ma lamureste. Am gasit chiar ceva care spune ca nu este obligatorie stampila pe anumite acte. Multumesc foarte mult