avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Activitate client28

Activitate client28

in formularul de la anpc, nu exista nici o optiune unde sa pot depune aceasta plangere,
Nu reusesc sa imi dau seeama unde se incadreaza

[ link extern ]

Bună ziua,

Am nevoie de sfatul și îndrumarea dumneavoastră în legătură cu o situație recentă prin care am trecut într-un magazin Lidl din Strada Cuza Vodă, România, și în care am întâmpinat dificultăți legate de aplicarea Legii nr. 280/2023. Conform acestei legi, persoanele însoțite de copii sub 5 ani ar trebui să beneficieze de prioritate la casele de marcat.

Situația a fost următoarea:

În data de 08/09/2024, în jurul orei 16:30, am fost la magazinul Lidl împreună cu soția și cei doi copii ai mei, unul de 2 ani și celălalt de 7 ani. La recomandarea unui agent de securitate al magazinului, ne-am mutat de la o casă de marcat la casa nr. 1, unde ni s-a spus că vom avea prioritate. Însă, odată ajunși acolo, am constatat că nu ni s-a permis să trecem în față, clienții ignorându-ne, iar personalul magazinului nu a intervenit.

Soția mea a început să filmeze, nemulțumită de situație, însă casiera a reacționat agresiv, ridicând tonul și spunând că nu avem voie să filmăm. Ulterior, a fost chemat managerul magazinului, care ne-a explicat că nu este responsabilitatea magazinului să ne asigure prioritatea, ci a clienților să ne ofere locul. Personalul magazinului a recurs la amenințări că va chema intervenția de securitate, iar când agentul de intervenție a sosit, a constatat că nu încălcasem nicio lege și aveam dreptul să solicităm prioritate. Am perceput chemarea agenților de pază externi ca o încercare de intimidare.

Consider că am fost supus unei nedreptăți și că Legea nr. 280/2023 nu a fost respectată, însă nu știu exact care este autoritatea responsabilă pentru astfel de situații. De asemenea, aș dori să știu cum ar trebui să procedez pentru a rezolva această problemă și pentru a-mi apăra drepturile în mod legal.

Vă rog să-mi oferiți sfaturi despre:

Care este autoritatea care ar trebui să se ocupe de astfel de plângeri (ANPC sau altă instituție)?
Ce pași legali ar trebui să urmez pentru a mă asigura că această situație este soluționată corect?
Ce sancțiuni se aplică pentru nerespectarea legii în astfel de cazuri și cine este responsabil (magazinul sau clienții)?
Vă mulțumesc anticipat pentru orice sugestie și îndrumare!

Cu stimă,
Florin