probabil ANPIS
Adresa: Bd. General Gheorghe Magheru, nr. 7, Sector 1, Bucureşti, cod poştal: 010322
021.9309 – pentru informații referitoare la beneficiile de asistență socială, carduri sociale, indemnizații DL118/1990.
021.796.82.88 – Robot telefonic ANPIS
E-mail: secretariat@mmanpis.ro
Program de funcționare: Luni – Joi 08:00 – 16:30 și Vineri 08:00 – 14:00
Buna ziua! AM si eu o vecina care nu pare sa aiba nicio problema fizica sau psihica, dar poseda un certificat de persoana cu handicap permanent, nu munceste de ani de zile, sta acasa la 36 de ani si afuma peretii blocului fumand in continuu. Eu m-am adresa ANPIS .
ATRIBUŢII ANPIS
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Agenţia aplică politicile şi strategiile din domeniul sistemului naţional de asistenţă socială elaborate de Ministerul Muncii și Justiției Sociale, având următoarele obiective principale:
a) administrarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru plata beneficiilor de asistenţă socială, precum şi a celor destinate programelor de servicii sociale, conform legii;
b) asigurarea unui sistem eficient şi integrat de gestionare şi plată a beneficiilor de asistenţă socială la nivel naţional;
c) prevenirea erorii, fraudei, abuzului şi neglijenţei în sistemul de protecţie socială, în modul de acordare a beneficiilor de asistenţă socială, de furnizare a serviciilor sociale, a modului de îndeplinire a prevederilor legale privind încadrarea în grad şi tip de handicap, în grad de invaliditate sau grad de dependenţă, modalităţile de sesizare ale instituţiilor/organelor competente conform legii, fiind stabilite prin ordin de ministru în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
d) monitorizarea modului de acordare a sumelor pentru plata beneficiilor de asistenţă socială şi pentru programele de servicii sociale;
e) evaluarea, monitorizarea şi controlul respectării criteriilor şi standardelor minime care au stat la baza acreditării furnizorilor şi licenţierii serviciilor sociale;
f) organizarea şi asigurarea serviciilor de stabilire, evidenţă şi plată a beneficiilor de asistenţă socială;
g) organizarea şi asigurarea unui sistem de evidenţă şi evaluare a persoanelor care primesc beneficii de asistenţă socială;