Bună ziua!
Dacă intenționați să începeți o mică afacere cu produse personalizate, înregistrarea ca PFA (persoană fizică autorizată) va fi mai simplă și mai ieftină, mai ales dacă nu aveți încă un curs specializat sau experiență. Pentru PFA, existența unui curs specializat nu este întotdeauna obligatorie, mai ales dacă activitatea dumneavoastră este legată de creativitate. Dacă aveți nevoie să achiziționați materiale/materii prime pentru afacerea dvs., o puteți face pe globy.com. Lucrul de acasă este posibil și nu este obligatoriu să aveți un sediu separat, însă este important să vă înregistrați adresa ca loc de desfășurare a activității. Casa de marcat va fi necesară doar în cazul în care intenționați să acceptați plăți în numerar. Dacă plățile se vor efectua doar prin transfer bancar sau platforme online, casa de marcat nu este necesară.
vlados11
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Bună ziua,
Pentru a solicita certificatul conform anexei 6 la L 360/2023, trebuie să vă adresați arhivelor sau instituțiilor administrative care păstrează documentele fostelor instituții.
Arhivele Naționale ale României
Dacă instituția la care ați lucrat și-a încetat activitatea, documentele acesteia ar fi putut fi transferate către Arhivele Naționale. Vă recomandăm să contactați filiala Arhivelor din Cluj-Napoca sau București. Puteți solicita informații despre existența carnetelor de muncă și a altor documente ale fostului angajator.
Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Acest minister se ocupă de problemele legate de muncă și vă poate ajuta să găsiți arhivele referitoare la angajarea dumneavoastră, mai ales dacă documentele au fost preluate de autoritățile statului.
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj
Inspectoratul Teritorial de Muncă ar putea avea informații despre activitatea ICE din Cluj-Napoca și despre locul în care au fost transferate documentele după închiderea instituției.
Casa Județeană de Pensii
Dacă solicitați documentele în scopuri de pensionare, Casa de Pensii poate fi o sursă utilă de informații privind activitatea dumneavoastră profesională înainte de 1995.
Pentru a trimite o cerere de succes, veți avea nevoie de următoarele informații:
Numele complet al instituției (ICE Cluj-Napoca).
Documente care atestă activitatea dumneavoastră (dacă aveți copii ale carnetului de muncă, contracte sau adeverințe).
Informațiile dumneavoastră de identificare.