avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi
Forum Activitate ValentinD95

Activitate ValentinD95

Va multumesc mult. Cred ca va trebui sa imi asum informarea locatarilor. Nu este posibil si nici recomandat sa se mearga pe burta cu asa ceva. Mai ales ca toate cele trei trebuie decise in cadrul unei AG. Nu au cum sa le depuna fara votul asociatiei, din ce am vazut.
Multumesc mult. Tocmai ce am trimis o scrisoare recomadata catre presedinte in care ii cerem urmatoarele:
1. Statutul Asociației de Proprietari, în forma sa actualizată.
2. Regulamentul condominiului, în forma actualizată.
3. Ultimul Act Constitutiv al Asociației, actualizat conform legislației în vigoare.
4. Procesele-verbale și listele de participanți pentru ultimele trei ședințe consemnate în Registrul Unic de Procese-Verbale.
5. Acordul de asociere, realizat conform prevederilor Legii 196/2018, actualizat (în cazul în care acesta a fost întocmit).
6. Componența actuală asociației, membri, comitet executiv, cenzori, contabil, alți angajați și salariile acestora.

La nici 24 de ore de la primirea scrisorii, a fost formata de urgenta o intalnire a comitetului executiv in care cu totii au luat la cunostinta ca
- 80% dintre proprietarii blocului nu sunt membri ai asociatiei (sa mai spun ca deciziile din ultimii ani au fost luat in ilegalitate?)
- ca multe acte care trebuiau depuse nu au fost depuse - nu mi s-a confirmat inca, insa sunt sigur ca niciunul dintre actele cerute de legea 196/2018 (statut, regulament, acord) nu a fost depus.
Deci ne aflam in situatia delicata in care nu putem sa il reclamam pe presedinte deoarece intreaga asociatie va avea de suferit.
Tot in aceeasi sedinta s-a luat, aparent, decizia de a anula Adunarea Generala convovata de cei 20% pana asociatia devina legala, tinand cont ca cei prezenti nu vor avea drept de vot pentru ca nu fac parte din asociatie.
As vrea sa stiu, daca se poate
- daca in acest punct, decizia de anulare a AG le mai apartine lor (AG convovcat de minimul de 20% este in cateva zile) iar din punctul meu de vedere proprietarii trebuie anuntati despre situatia creata.
- care a fost termenul in care asociatiile trebuiau sa depuna actele mai sus mentionate (statut, acord, regulament), conform legii 196/2018?


Multumesc!
Avem in vedere asta si e planificat sa se discute in AG toate aceste aspecte.
Una dintre sugestii este si desfintarea postului pentru reorganizare pe motive financiare si ce tin de transparenta. Vom lua in calcul ambele variante. Va multumesc pentru atentionare.
Din motive ce țin de transparență, organizare, îmbunătățirea metodelor de plată, lipsa de profesionalism a administratorului și multe altele, peste 20% dintre membrii asociației de proprietari în care locuiesc au formulat o scrisoare către președinte, în care se solicita convocarea adunarii generale si se stabileste stabilește o ordine de zi pentru schimbarea administratorului curent, angajat cu carte de muncă.

I-am adus la cunoștință președintelui că avem această scrisoare și că trebuie să o semneze, sa o inregistreze si sa inceapa procedura covocarii. A cerut o zi pentru a consulta legea, cu toate că era obligat din acel moment să ia în vedere și să înregistreze scrisoarea.

A doua zi m-a sunat și a trecut prin toate etapele posibile de pretexte:
- că oricum avem Adunare Generală în primăvară și că voia oricum să plece (deși în scrisoarea noastră era vorba despre administrator);
- că dacă fuge administratorul cu banii? I-am răspuns că acest lucru este imposibil, fiind o chestiune penală, etc.;
- că a văzut o foaie de la primăria sectorului 5 pe ușa blocului, pe care scria că, pentru a continua procesul anvelopării, nu trebuie schimbat administratorul. Cum mi-a spus că are scrisoarea la el pentru că a găsit-o ruptă pe scară, l-am rugat să-mi trimită o poză - nu am primit-o.
- mai departe, a trecut din postura de persoană îngrijorată, în barca administratorului, devenind agresiv și spunând că sunt încăpățânat, că nu mă poate convinge cu vorba bună.

În aceeași zi, eu, împreună cu doi dintre semnatari, am fost să-i predăm oficial scrisoarea, însă acesta a refuzat să o înregistreze. Mai mult, a venit cu un act constitutiv vechi, ca să-mi demonstreze că la apartamentul meu nu sunt trecut eu, nici persoana de la care am cumpărat în urmă cu 11 ani, ci persoana dinaintea acesteia, fapt ce-l asigura pe el că scrisoarea nu e legitimă și că trebuie ignorată. Acest lucru îmi indică faptul că, foarte probabil, președintele nu a depus acordul asociației la judecătorie, iar statutul nu este actualizat. Mai mult de atat, procesele verbale cu listele de perticipanti din trecut sunt completate cu numele meu in dreptul apartamentului meu.

Am procedat la afișarea convocatorului sub avizier. Am fost la primăria sectorului 5, unde mi s-a spus că am procedat corect și că trebuie să completez și tabelul convocator. În cazul în care nu găsesc toate persoanele, cele rămase trebuie contactate cu scrisoare recomandată.

Problema este că nu dețin numele tuturor proprietarilor. Toată arhiva, din ce se vorbește, este la administrator (lucru de care se plângea și președintele în trecut!). La taxe și impozite, pentru a obține statutul și acordul asociației (care, probabil, nu sunt depuse actualizat conform Legii 196/2018), cererea trebuie făcută de către președinte sau de un împuternicit al acestuia.

Ședința este programată pentru data de 3 decembrie, iar eu trebuie să merg mai departe și să mă asigur, în același timp, că aceasta este legitimă.

Următorul meu pas este să-i trimit o notificare recomandată sau prin executor judecătoresc, pentru a ne furniza informațiile de care avem nevoie. M-am asigurat că această notificare va fi semnată de locatari vechi, ambii fiind membri ai comitetului executiv, chiar, pentru a nu ne lovi de același pretext, din nou.

Orice sfat, în orice direcție, este binevenit. Totodată, aș vrea să știu dacă, în cazul în care ședința are prezență de 50% + 1, iar voturile vor fi de 100% dintre cei prezenți sau cel puțin 50%+1 dintre locatari, mai trebuie să am dovada convocării tuturor membrilor?

Multumesc!