avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 243 soluții astăzi
Forum Activitate adrianomb

Activitate adrianomb

multumesc pentru raspuns.
Credeti ca FGA are dreptul sa amane oricat despagubirea, prin faptul ca nu au o data limita asa cum este la asiguratori?
Buna ziua,

Dupa hotararea definitiva care precizeaza ca societatea Astra este in faliment, am observat ca Fondul de Garantare a Asiguratilor nu raspunde la simpla intrebare:

Care este termenul legal limita, de la depunerea 'Cererii de Plata', in care FGA este obligat sa plateasca creditorilor sumele ce li se cuvin? PANA CAND?

La intrebarile: cand se platesc despagubirile? FGA raspunde cu termenul de inceput al platiilor, respectiv dupa hotararea definitiva a falimentului Astra. Observ ca nu au limita de procesare a dosarului si de plata a despagubirilor.

Considerati legal faptul ca persoanele prejudiciate sufera diminuari ale sumei meritate datorita faptului ca FGA nu se supune normelor 14/2011 si 23/2014 emise de CSA si ASF?

Un exemplu clar prin care micsoreaza suma datorata este: FGA nu plateste penalitatile de intarziere conform Art.38 din Norma 23/2014 emisa de ASF, prin care asiguratorii erau obligati sa plateasca 0.2%/zi pentru tergiversarea dosarului.

Cum credeti ca o sa pot recupera penalitatile de intarziere de 0,2%/zi, care ajung la 1 an? Stiind faptul ca Astra este in faliment si dosarul meu este transferat la FGA
Va multumesc mult pentru raspuns.

Acum am inteles clar ca detin toate probele care dovedesc ca sunt cumparator de buna credinta.

Problema este ca daca imi voi recupera mopedul, tot nu-l voi putea folosi, deoarece o sa-mi trebuiasca Inspectie tehnica periodica care se obtine de la RAR, unde atata timp cat este declarat furat in baza internationala nu obtin actele necesare pentru a circula cu el.

Mai sunt cazuri similare in care dupa 2 ani de investigatii, cumparatorul de buna credinta a recuperat motorul dar nu-l poate inmatricula. Motivul este ca dupa incheierea procesului penal in baza de date internationala ramane scris ca acel vehicul este furat din Italia si Registrul auto roman nu elibereaza actele necesare pentru a circula cu el.

*RAR are acces la 2 baze de date, la Interpol si la Eucaris (European car and driving license Information System) acolo mopedul va aparea ca este furat pe durata nedeterminata indiferent ca eu il recuperez prin hotarare definitiva sau prin finalizarea procesului penal.


Deci nu am ce face cu el in custodie, doar va rugini in parcare. Acesta este motivul pentru care vreau despagubirea din partea vanzatorului de unde l-am cumparat.
Apoi mopedul poate sa-l ridice de la politie cine doreste ca oricum nu o sa il poata pune in circulatie niciodata.

In fine vreau sa rezolv de la bun inceput problema pentru a nu ramane in pierdere la sfarsitul oricarei actiuni actuale.
Buna ziua,
Am cumparat in 2014 un scuter de la un cetatean roman, am facut contract de vanzare cumparare intre mine si el si i-am dat suma de bani in schimbul mopedului.
In 2015 cand m-am dus la RAR sa-i fac ITP pt a il putea pune in circulatie, unde am aflat ca este furat iar a doua zi la prima ora am predat scuterul la politie.
Acum s-a deschis dosar penal pt furt, si am declarat la politie cu lux de amanunte tot ce s-a intamplat deoarece sunt doar un cumparator de buna credinta.
Mentionez ca mi se pare ciudat faptul ca scuterul este inregistrat in baza italiana de date ca fiind furat; deoarece detin un contract de vanzare cumparare intre propietarul italian in acte si cel care mi-a vandut scuterul + o declaratie notariala ca acel scuter nu este furat pe baza acelui contract.
Mi-as fi dorit sa primesc scuterul deoarece chiar imi placea. Dar daca o sa mi-l ofere doar in custodie am sa refuz deoarece nu o sa-i pot face ITP atat timp cat in baza de date internationala este declarat furat.
Si o sa aleg varianta 2 in care vreau sa imi recuperez toata suma platita pe scuter plus piesele care le-am cumparat.
Ma puteti ajuta cu un sfat pe cale amiabila sau prin instanta pentru a-mi recupera TOT prejudiciul?

Va multumesc.