avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi
Forum Activitate whitewolfcata

Activitate whitewolfcata

Răspuns la discuția Definire microbuz
romascanu a scris:

Daca din ce am scris eu mai sus dvs. n-ati priceput decat ca ar fi vreun eseu despre moarte sa fiti sigur ca ma abtin. Nu de alta, dar n-am sa fac vreo pasiune din a lumina minti marginite.
E, asa sunt unii, mai "marginiti", ce sa-i faci, dacva am fi cu totii destepti n-am mai avea nevoie de avocati...
Da' stiu ca sunteti egoist, sa nu vreti dumneavoastra sa ma "luminati" si pe mine, ma lasati asa marginit...

romascanu a scris:
Si nici n-am sa caut raspunsuri dupa cum "doreste clientul". (adica ce ati vrea dvs. sa auziti de la miine ori de la altii de pe aici).
Nu v-am cerut sa raspundeti cum vreau eu, mi-am exprimat punctul meu de vedere si v-am rugat sa ma ajutati sa gasesc varianta definitiei microbuzului in legislatia europeana si sa mi-o citati direct de acolo sau sa mi-o indicati, fara a o interpreta. Dar de, daca intelegeti altceva, n-am nimic nici cu caciula dumneavoastra, nici cu musca atasata...

romascanu a scris:
Sunt o gramada de site-uri cu legislatie europeana. Cautati... Nu va impiedica nimeni. (puteti incepe cu Regulamentul 2151/2003 al Parlamentului European si al Consiliului privind Vocabularul comun pentru achizitiile publice - in care veti gasi microbuze, dar nu si definitia lor - asta asa ...ca sa vedeti ca mai stiu despre ce vorbesc, in afara eseurilor despre moarte).
Sunt o gramada de site-uri insa nu am reusit sa gasesc acea definitie, speram si sper ca vreunul dintre voi, fiind mai obisnuit cu aceste site-uri cu legislatie sa ma ajute sa gasesc ce caut. Asa sunt eu, mai "marginit", de...


romascanu a scris:
Si daca vreti sa demonstrati ca zebra nu-i alba cu dungi negre, ci neagra cu dungi albe ... apoi si asta se poate, dar trebuie uzat de-o vasta bibliografie si ceva inteligenta.

Sau poate alegeti varianta
Pai indicati-mi bibliografia, macar, ca la inteligenta am inteles ca nu ma puteti ajuta:P ca n-aveti de dat, nu puteti diviza neuronul...

romascanu a scris:
Sau poate alegeti varianta de a merge pe jos ori cu alt mijloc de locomotie pe placul dvs., daca "calator fiind" nu va sunt pe plac vehiculele admise de "prostia sau de interesele celor care a transpus legislatia".
Dar daca dvs. vreti sa ne convingeti ca in spatele acestor cuvinte pe care vi le-am citat cu ghilimele se ascunde un simplu "calator", eu va spun ca sunt doar ...vopsita blonda.
E treaba mea ce aleg, nu v-am cerut consiliere... Daca ma credeti ca sunt "simplu calator", sau nu, pur si simplu nu-mi pasa. de altfel, 'mneavoastra activand in domeniul asta care lucreaza cu legea, ar trebui sa stiti ca nu ma impiedica nimeni sa am si sa urmaresc anumite interese, asa cum nici pe dumneavoastra sau pe altii nu-i impiedica nimeni sa aiba interese contrare... credeam ca stiti asta...
Acuma, cu faptul ca sunteti vopsita sau nu blonda, fie la propriu, fie la figurat, chiar nu-mi pasa, desi dupa raspuns pareti mai degraba maro...


Va rog sa opriti comentariile p langa subiect, eu v-am cerut sa ma ajutati cu ceva simplu, atat!
Răspuns la discuția Definire microbuz
Hm... e un punct de vedere de avocat, care vrea sa poata intoarce lucrurile dupa cum doreste "clientul"...

Eu insa, calator fiind, nu mi-e indiferent felul in care circul si vehiculele acceptate pe trasee si d-aia solicit norme cat mai precise intr-un domeniu sensibil.

Se bate atata moneda pe "armonizarea legislatiei" bla-bla incat eu chiar consider ca tarile componente ar trebui sa aiba o legislatie unitara in multe privinte.

Faptul ca in tarile civilizate ale UE (toate in afara de Romania si Bulgaria) nu am vazut microbuze in transportul public, ca nu am vazut cate 30 de calatori indesati intr-un microbuz de maxim 18 locuri, incalcand grosolan legea, ma fac sa cred ca totul tine de prostia sau de interesele celor care au transpus legislatia europeana in cea nationala.

Si va rog ca, daca nu stiti sa raspundeti, sa va abtineti, nu ma intereseaza eseurile dumneavoastra despre moarte...
Răspuns la discuția Definire microbuz
Chiar nu ma poate lamuri nimeni dintre voi, cei cu pregatire juridica, si sa-mi indice precis legislatia UE care defineste vehiculele, respectiv microbuzul?

Si daca e corecta sau "gresita" intentionat aceasta traducere romaneasca stupida?
Răspuns la discuția Definire microbuz
Nu ma intereseaza definitia din dictionarul explicativ, ma intereseaza cea din legislatie, din punct de vedere juridic, pentru ca am senzatia ca s-a facut o "mica greseala" de traducere care, "intamplator", permite prezenta pe trasee, in continuare, a acelor improvizatii numite maxi-taxi.

In Europa, pe unde am umblat, n-am vazut microbuze folosite pe post de autobuze, in transportul public!
Răspuns la discuția Definire microbuz
Nu e clar deloc, sa va explic de ce:

Legea cere ca pe trasee sa fie DOAR AUTOBUZE.

S-a gasit portita ca microbuzul sa fie definit ca AUTOBUZ pentru a permite intrarea maxi-taxi-urilor!

MICROBUZUL ar trebui definit ca VEHICUL TRANSPORT PERSOANE, NU CA AUTOBUZ!

Daca ar fi asa, pe trasee ar fi DOAR AUTOBUZE, nu si maxi-taxi-uri! Intelegeti smecheria?

D-aia intreb ce scrie exact in legislatia UE, pe care autoritatile romane pretind ca au transpus-o direct in cea romaneasca, insa cred ca au minarit "doar" un pic treaba, bagand autobuz in loc de vehicul transport persoane si gata, si-au facut treaba!

Asta vreau, lamuriri privind definitia oficiala UE a termenului de microbuz, ca eu n-am gasit nimic inca...
In legislatia romaneasca actuala, termenii de autobuz, respectiv microbuz, sunt definiti in mod imprecis.
Desi legea cere expres folosirea AUTOBUZELOR pentru transportul in comun, datorita definitiilor permisive, autoritatile romane permit folosirea microbuzelor pe post de autobuze!

In prezent avem niste definitii "incrucisate" si "suprapuse", care lasa la alegerea autoritatilor locale un aspect esential in transportul public: TIPUL DE VEHICULE folosite pe trasee.

Microbuzul e definit in mod nepermis ca autobuz, creand astfel o portita pentru grave prejudicii de siguranta rutiera si confort aduse pasagerilor, in schimbul unor profituri mult mai mari pentru posesorii de maxi-taxi, ale caror investitii sunt minime, de multe ori ei achizitionand simple dube de marfa, carora le monteaza in ateliere mai mult sau mai putin legale geamuri si scaune ieftine.

Microbuzul ar trebui INDEPENDENT DE AUTOBUZ, doar ca vehicul transport persoane avand sub 22 de locuri pe scaune - si nu ca autobuz, cum e in prezent.

AUTOBUZ ar trebui sa fie doar cel cu capacitatea de peste 22 locuri pe scaune.

Trebuie sa existe o distinctie clara si precisa intre un autobuz si un microbuz, definitiile actuale, puerile si incalcite, lasa la bunul plac al politicienilor tipul de vehicule folosite pe trasee.

Iata cum arata in legislatia actuala aceste definitii:

"autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roţi şi o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto"

"microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto"

In opinia mea, definitiile trebuie corectate, MINIM, de forma asta:

"AUTOBUZ – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare, care are mai mult de 22 locuri pe scaune, in afara locului conducatorului auto, dispunand de cel putin 2 usi de acces distincte, automate, comandate de la sofer".

Iar microbuzele ar fi:

"microbuz – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane DOAR pe scaune care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto".

In acest fel, cele 2 definitii nu ar mai fi "incrucisate" si ar permite DEFINIREA FARA ECHIVOC a fiecaruia dintre mijloacele de transport persoane, fiind definite ca doua categorii distrincte de vehicule.
Desi le-am solicitat, autoritatile romane pretind ca ele nu pot modifica unilateral legislatia pentru ca au preluat aceste definitii din legislatia U.E. si ca aceste definitii ar fi obligatorii.



Va rog sa ma lamuriti daca definitia asta stupida a microbuzului ca fiind ... autobuz si nu vehicul transport persoane chiar este preluata din legislatia europeana, pentru ca eu cred ca e o manarie grosolana a autoritatilor romanesti pentru a reusi sa-si bage pe piata, fortat, firmle de maxi taxi proprii sau ale protejatilor.

Multumesc!