In legislatia romaneasca actuala, termenii de autobuz, respectiv microbuz, sunt definiti in mod imprecis.
Desi legea cere expres folosirea AUTOBUZELOR pentru transportul in comun, datorita definitiilor permisive, autoritatile romane permit folosirea microbuzelor pe post de autobuze!
In prezent avem niste definitii "incrucisate" si "suprapuse", care lasa la alegerea autoritatilor locale un aspect esential in transportul public: TIPUL DE VEHICULE folosite pe trasee.
Microbuzul e definit in mod nepermis ca autobuz, creand astfel o portita pentru grave prejudicii de siguranta rutiera si confort aduse pasagerilor, in schimbul unor profituri mult mai mari pentru posesorii de maxi-taxi, ale caror investitii sunt minime, de multe ori ei achizitionand simple dube de marfa, carora le monteaza in ateliere mai mult sau mai putin legale geamuri si scaune ieftine.
Microbuzul ar trebui INDEPENDENT DE AUTOBUZ, doar ca vehicul transport persoane avand sub 22 de locuri pe scaune - si nu ca autobuz, cum e in prezent.
AUTOBUZ ar trebui sa fie doar cel cu capacitatea de peste 22 locuri pe scaune.
Trebuie sa existe o distinctie clara si precisa intre un autobuz si un microbuz, definitiile actuale, puerile si incalcite, lasa la bunul plac al politicienilor tipul de vehicule folosite pe trasee.
Iata cum arata in legislatia actuala aceste definitii:
"autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roţi şi o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto"
"microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto"
In opinia mea, definitiile trebuie corectate, MINIM, de forma asta:
"AUTOBUZ – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare, care are mai mult de 22 locuri pe scaune, in afara locului conducatorului auto, dispunand de cel putin 2 usi de acces distincte, automate, comandate de la sofer".
Iar microbuzele ar fi:
"microbuz – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane DOAR pe scaune care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto".
In acest fel, cele 2 definitii nu ar mai fi "incrucisate" si ar permite DEFINIREA FARA ECHIVOC a fiecaruia dintre mijloacele de transport persoane, fiind definite ca doua categorii distrincte de vehicule.
Desi le-am solicitat, autoritatile romane pretind ca ele nu pot modifica unilateral legislatia pentru ca au preluat aceste definitii din legislatia U.E. si ca aceste definitii ar fi obligatorii.
Va rog sa ma lamuriti daca definitia asta stupida a microbuzului ca fiind ... autobuz si nu vehicul transport persoane chiar este preluata din legislatia europeana, pentru ca eu cred ca e o manarie grosolana a autoritatilor romanesti pentru a reusi sa-si bage pe piata, fortat, firmle de maxi taxi proprii sau ale protejatilor.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns:
whitewolfcata , utilizator
11:47, 16 Ianuarie 2009