Buna ziua,
Am incheiat pe data de 22.07 un Antecontract de vanzare-cumparare pentru un imobil apartament la biroul notarului public, in calitate de promitent cumparator, notarul fiind ales de catre promitentul vanzator.
Am facut toate demersurile necesare la banca pentru evaluarea imobilului, acordarea creditului etc., am obtinut aprobarea finala in 12 zile de la semnarea antecontractului. Banca a cerut notarului care a autentificat antecontractul sa ceara extras de autentificare deoarece sunt toate aprobarile necesare pentru semnarea contractului.
Raspunsul notarului a fost foarte sec, in sensul ca a solicitat promitentului vanzator o opinie medicala specializata care intarzie. Promitentul vanzator a adus programarea de la INML pe data de 10.10.2016 si a afirmat faptul ca nu mai este obligat sa incheie contractul de vanzare cumparare deoarece prin Antecontract avem termen pe data de 19.08.2016 (el nici nu mai doreste acest lucru deoarece sustine ca putea sa obtina un pret mai bun).
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1-Opinia medicala specializata trebuie obligatoriu data de INML sau poate fi luata si de la un alt medic specialist?
2- Opinia respectiva nu trebuia ceruta de catre notar inainte de incheierea antecontractului, nu la 10 minute dupa autentificarea acestuia (cand notarul sustine ca a fost momentul cand a constatat ca sunt ceva suspiciuni cu privire la capacitatea de discernamant)?
3-Daca perioada in care trebuia incheiat contractul este depasita din acest motiv, promitentul vanzator nu mai poate fi obligat sa incheie contractul?
Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un imobil care se afla in executare silita, fiind stabilita data licitatiei. Dupa consultarea publicatiei de vanzare am constatat ca respectivul imobil este grevat de inca doua sarcini si ipoteci avand notata in CF interdictia de instrainare, grevare, inchiriere, alipire-dezmembrare, construire-demolare, restructurare si reamenajare, in favoarea altui creditor decat cel care a cerut executarea silita la a carei licitatie vreeau sa particip.
Intrebarea mea este urmatoarea; In cazul in care o sa fiu declarat adjudecatar la licitatia actuala si platesc pretul in termenul legal, e posibil sa am ceva probleme cu ceilalti creditori?
Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un autoturism de la o persoana de sex feminin care afirma faptul ca tocmai a trecut printr-un divort, nu a facut partajul si fostul sot este plecat in Spania.Fosta sotie este trecuta in dreptul proprietarului pe certificatul de inmatriculare si cartea tehnica a autoturismului.
Practic ea poate sa vanda autoturismul nu stiu daca este si legal.
Daca intocmesc contractul de vanzare cumparare si ii dau suma ceruta, pot sa am probleme cu fostul sot in sensul daca poate pretinde el drept de proprietate comuna asupra autoturismului si daca da se poate anula contractul de vanzare cumparare?
Multumesc anticipat pentru sfaturi!
In urma licitatiei la care a fost declarat adjudecatar,cel care a dobandit dreptul de proprietate asupra imobilului trebuie sa intabuleze dreptul de proprietate.Eventualele persoane care pretind vreun drept asupra imobilului pot sa ceara anularea executarii in instanta intr-un termen de 3 ani de la data intabularii.Riscurile nu sunt foarte mari dar exista.
am fost declarat adjudecatar pentru un imobil scos la licitatie publica la bej.lipseste fotocopie de pe actul de proprietate al debitoarei iar executorul ma ameninta ca anuleaza licitatia respectiva printr-un proces verbal in care specifica ca nu are respectiva fotocopie,lucru specificat in procesul verbal al licitatiei.Are dreptul sa anuleze licitatia daca nu s-a depus contestatie si suma a fost depusa la cec in termenul legal?Cine poate sa mai anuleze licitatia respectiva?Mentionez ca au trecut 7 saptamani de la licitatie si nu s-a mai intamplat nimic.Care e termenul legal de intocmire al actului de adjudecare?Va multumesc anticipat
Am castigat de curand o licitatie la bej,am consemnat suma respectiva la cec,a trecut termenul de 30 de zile de la data licitatiei iar executorul refuza sa intocmeasca actul de adjudecare pe motivul ca nu detine la dosar copie de pe actul de proprietate al debitoarei lucru specificat in procesul verbal al licitatiei.Mentionez ca nu s-a specificat in respectivul proces verbal faptul ca nu poate fi intocmit actul de adjudecare in lipsa fotocopiei de pe actul de proprietate.Executorul spune ca daca vreau imi da refuz de intocmire al actului de adjudecare pe motiv ca nu are dovada proprietatii debitoarei si imi pot ridica suma consemnata de la cec.Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?
Am participat de curand la o licitatie pentru un apartament care a fost scos la licitatie pentru neplata datoriilor catre asociatia de proprietari in urma unei hotarari definitive si irevocabile la bej.La licitatia respectiva am fost declarat adjudecatar,am consemnat suma la cec la dispozitia executorului judecatoresc,au trecut cele 15 zile pentru depunerea contestatiilor,iar executorul refuza sa intocmeasca actul de adjudecare pe motiv ca lipseste de la dosar fotocopie de pe contractul de vanzare cumparare al debitoarei care se pare ca nu poate fi obtinut deoarece nu se mai gaseste in arhiva fostului ICVL si nici la alte institutii ale statului.Mentionez ca in procesul verbal intocmit la licitatia respectiva a fost mentionat faptul ca nu se afla acest act la dosar,insa nu s-a specificat faptul ca nu se poate intocmi actul de adjudecare in lipsa acestuia mai mult decat atat nu am fost instiintati nici verbal de aceasta problema.Va rog sa-mi spuneti si mie daca aceasta fotocopie este necesara pentru intocmirea actului de adjudecare si daca este vreun termen legal de intocmire al actului de adjudecare?Executorul respectiv nu trebuia sa aibe la dosar aceasta fotocopie cand s-a organizat licitatia respectiva mai ales ca era a doua licitatie?Va multumesc anticipat