avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1127 soluții astăzi
Forum Activitate virgipantel

Activitate virgipantel

Buna ziua,

Am o angajata care este in concediu crestere copil pana in luna Iulie 2015.
Cand s-a angajat firma avea sediul in Ploiesti. Intre timp, sediul a fost mutat la Bucuresti, iar la Ploiesti a ramas "un punct de lucru"- unde nu este nimeni si nimic- doar o camera fara nici o utilitate si mobila si fara activitate efectiva.
S-a discutat cu angajata ca la intoarcerea din concediu sa vina sa lucreze in Bucuresti. Doar ca angajata a refuzat categoric si vrea sa intre in somaj.
Dar exista "interdictia cu pana la 6 luni".
Societatea nu vrea sa-i faca rau (sa se complice), chemand-o la Bucuresti, si-n cazul in care nu se prezinta la munca sa fie data afara disciplinar.
Daca in regulamentul de ordine interioara se prevede ca dupa 2 luni i se poate desfiinta postul, iar in cele 2 luni sa fie in somaj tehnic, credeti ca vor fi probleme pentru firma?
Am formulat, si asteptam raspunsul de ceva vreme. Am mai vorbit cu 6 persoane, toate spun ca noi, problema este ca cineva, care ofera consultanta Antrerenorului in Romania, l-a informat gresit, sau mai corect spus, le-a prezentat doar un pasaj din lege si directiva 8/2008.
Speram ca, pana primim un raspuns de la ANAF, sa gasim altceva.
Buna ziua,

Avem urmatoarea problema:
- avem de efectuat lucrari de instalatii electrice pentru montarea unui parc fotovoltaic in Romania, iar Antreprenorul este din Italia, nefiind inregistrat in Romania. Ambele firme sunt platitoare de TVA si inscrise in ROI.
- Problema este ca cei din Italia insista ca trebuie sa facturam lucrarile prestate fara TVA, pentru ca, ei considera parcul fotovoltaic ca si bun mobil, si nu imobil, si nu tin cont de locul prestarii serviciului.
Oricat ne-am chinuit sa le explicam ca trebuie sa aplicam TVA pe factura, degeaba. Vor sa le dam un extras de lege, orice, in care sa se specifice ca este bun imobil si nu mobil.
Exista undeva ceva care sa incadreze parcul fotovoltaic ca bun imobil si nu mobil? ( le-am facut deja referire articolele din codul fiscal- dar degeaba).

Va multumim anticipat! :vishenka:
Buna ziua,

Am o colega care, in aceste zile trebuie, sa nasca o fetita, si am vrea sa vedem daca am inteles bine.
Daca am inteles bine : tatal intra in acest CCC pentru 1 luna, dreptul mamei se suspenda- ea fie se intoarce la munca pentru 1 luna fie solicita fara plata de la angajator ( asta inseamna ca vor avea doar o indemnizatie din care sa traiasca pentru 1 luna). Dupa aceasta 1 luna, mama reintra in CCC, presupunand ca este in intervalul de pana la 1 an/2 ani/3 ani.
Cum? Printr-o cerere cu respectarea termenelor de la art. 23 si se aproba in termenul de la art. 32 din normele metodologice de aplicare a OUG 111/2010?
Va face un nou dosar daca pentru 1 luna a realizat venituri supuse impozitului pe venit?

Sau aceasta suspendare a indemnizatiei nu inseamna neaparat intoarcerea mamei la munca?
eu am facut astazi actualizarea si totul a mers perfect ... Pentru orice eventualitate am facut si o salvare de date ...
Am urmat pasii din ghid: 1. dezinstalarea ( control panel);
2. instalarea - trebuie data aceeasi cale directorului Revisal ca si la versiunea anterioara 5.06 , daca se schimba destinatia directorului Revisal....nu se mai vad vechile date.

Răspuns la discuția protectia muncii
:happy: ordinul 1.832/856/2011 a fost publicat in MO 561/08.08.2011 si deja vor sa modifice???
O sa innebunim cu alesii neamului.
Răspuns la discuția protectia muncii
De la 01.01.2012 va functiona doar "noul COR", asa cum apare in "HG 1352/2010 privind aprobarea structurii Clasificarii ocupatiilor din Romania - ISCO 08" si " Ordinul 1832/856/2011- privind aprobarea Clasificarii ocupatiilor din Romania".
Cele doua ocupatii "Inspector de specialitate protecţia muncii (241204)" si "Specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (241220)", dispar si sunt inlocuite de:

a) tehnician în securitate şi sănătate în muncă- avand COR 325721;
b) expert în securitate şi sănătate în muncă - avand COR 242304.





Multumesc frumos! :vishenka:
Acelasi raspuns l-a, primit si de administratie sector 4 in legatura cu plata impozitul pe salarii.
Completarea si declararea D112, imi era destul de clara, dar o confirmare nu strica niciodata. Dar plata chiar nu stiam.
Neata!
AM si eu o mica problema: am o societate care la sediul principal nu are nici un angajat; la sediul secundar are 5 angajati si are CUI propriu.
Declaratia D112 se depune unde este inregistrat sediul secundar? Si platile catre stat le fac in conturile ANAF de unde este inregistrat sediul mama?
Iar impozitul pe salarii unde il declar: la sediul mama sau la cel secundar? Din HG 1397/2010, la norme metodologice de aplicare, punctul F, eu inteleg ca trebuie sa-l declar la sediul mama si sa-l platesc tot in contul ANAF la sediul mama, chiar daca nu am nici un angajat pe sediul principal.
Este corect?

Ps. am intrebat si la Mfinate si mi-au raspuns "in balarii" : "
Creanta 602= F1+F2 -----> 10250=0+10250 sau 10250=10000+250 sau 10250=10250+0 sau doar 10650 daca nu are sedii secundare

D112 DeclaratiaUnica---31.10.2011 13:04:47--------Forwarded by D112 DeclaratiaUnica/DGTI/MIN/MFINANTE on 10/31/2011 01:07PM ----- To: <d112@mfin"


Va multumesc anticipat!
:offtopic:

Nu ar fi (fost) mai simplu pentru toata lumea daca am fi putut transmite on line statele de plata??
CIne stie, poate vor modifica REVISAL-ul, si se va creea aceasta optiune/varianta etc ( sau vor creea un alt program), pentru a scapa de chinul transmiterii sporurilor luna de luna. Fiind tara tuturor posibilitatilor, poate poate ... Macar pot spera la o ameliorare ...