Multumesc mult swidem!
Auditul financiar stiu ce inseamna, dar este diferit de cel intern, eu sunt membru al CAFR, dar nu ma ajuta deloc.... In soc noastra s-a inteles ca auditorul intern trebuie sa emita proceduri pentru toate departamentele, ceea ce este cam greu, nu pot cunoaste in amanunt specificul fiecarui departament.
Eu am inteles ca trebuie sa-mi fac un plan in care sa spun daca exista sau nu proceduri in procesul fiecarui departament si apoi sa spun unde exista riscurile, unde sunt neconformitati etc. Dar acest lucru implica ca o persoana din fiecare depart sa urmareasca procedurile si aplicarea lor, persoana care va discuta cu mine la audit, nu? Si apoi, daca imi mai permiteti, ce documente ar trebui sa obtin si sa le pastrez la dosarul de lucru?
Multumesc inca o data pentru promptitudine!
Va rog mult sa ma ajutati si pe mine, daca se poate, cu unele idei pentru desfasurarea auditului intern la o firma privata. Societatea este auditata extern, obligatoriu prin lege si se doreste sa infiintam si un departament de audit intern. Eu am lucrat in departamentul contabilitate si nu am experienta in audit si nu stiu cum sa-mi fac un plan de audit si ce trebuie sa fac concret. Standardele Internationale le-am citit, dar totul este prea teoretic si nu ma ajuta prea mult. Daca cineva ma poate ajuta cu cateva tehnici practice mi-ar fi de mare folos. Multumesc anticipat pentru ajutor si intelegere!
eu cred ca trebuie sa intocmiti cash flow-ul si pentru anul precedent. In OMF formularul este si cu anul precedent, dar poate isi mai exprima cineva parerea!