sunt obligati toti agentii comerciali, chiar si pf-urile:((
In Monitorul Oficial nr. 348/2005 a fost republicata Hotarârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (republicata)
Prin agenti economici care au obligatia utilizarii aparatelor electronice fiscale se înteleg: persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, care efectueaza cu plata, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie.
Precizari privind conditiile de exceptare de la utilizarea aparatelor electronice fiscale, prevazute la art. 2 din O.U.G. nr.28/1999, republicata în M.O. nr.75, din 21 ianuarie 2005:
- Sunt exceptate de la utilizarea aparatelor electronice fiscale, activitatile desfasurate în mod independent de persoanele fizice autorizate, astfel:
a) profesiile libere sub toate formele de organizare, care nu implica crearea unei societati comerciale, desfasurate de catre notari, avocati, experti autorizati, medici, experti contabili, contabili autorizati, arhitecti, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional în domeniul stiintific, literar, artistic si educativ;
b) activitatile economice desfasurate în mod independent, inclusiv prin practicarea unei meserii, de catre persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane.
- Sunt exceptate de la utilizarea aparatelor electronice fiscale, vânzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se încaseaza integral în momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului. În aceasta categorie se includ bunurile livrate si serviciile prestate în baza unor contracte în care se prevede ca plata se face în rate, la termen sau sub forma de avansuri. Prin avansuri se întelege încasarea partiala a contravalorii bunurilor sau serviciilor înaintea livrarii, respectiv prestarii acestora.
Aici legea este un pic neinteleasa din punctul meu de vedere.
Daca stiti un act normativ mai recent care reglementeaza acest obiect rog a posta si poate chiar un link.
Problema este ca Administratia Financiara Targu Jiu precum si Autoritatile locale sustin prin reprezentantii acestora care vin in control in pietele Targu-Jiene , ca aceste PF-uri nu ar fi obligate la aceste aparate de marcat fiscal.
Si atunci ma repet " Cu ce difera activitatea practicata de un AF fata de un PF?".