avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 414 soluții astăzi
Forum Activitate AlditaP

Activitate AlditaP

Le-am facut o adresa in care solicitam sa imi explice modul de calcul pentru cota de reparatii luna curenta, de asemenea am solicitat sa imi puna la dispozitie si actele contabile ce au stat la baza respectivei cote.
Au trecut 10 zile si nu am primit nici un raspuns.
Intre timp am aflat ca pentru nici o lucrare nu s-a strans comitetul pentru a decide ce lucrari sa se execute si absolut tot a fost doar din decizia presedintelui.
Care ar fi urmatorii pasi in situatia mea? Imi este foarte clar ca tot ce au facut este lipsit de baza legala.
Va multumesc!
Va multumesc pentru raspunsuri! am sa solicit administratiei sa imi explice de ce imi incaseaza de 2 ori fondul de reparatii si de ce cheltuieli ce ar trebui sa fie cota parte se calculeaza individual.
De asemenea as vrea sa stiu daca exista vreo lege care sa stipuleze si alte penalitati in caz de neplata a fondului de reparatii alta decat Art. 49. -legea 230/2007 ?
Totalul de plata este de 2000 mil reprezentand cheltuieli luna curenta 1219,55 + restante fond de reparatii 780,45 lei
intretinerea afisata pe luna august este de 1219,55 si include:
cheltuieli curente (apa, salubrizare, salarii, gaze) 349,1 + (reparatii instalatii/ghena/lift) 780,45 + (reparatii coloane comune 3robineti si o usa vizitare) 90 lei
deci suma restanta din fondul de reparatii se regaseste si in cheltuielile curente ale lunii august si se aduna de 2 ori.

Am verificat si facturile de reparatii lift, ghena si instalatii pe tot blocul din luna august si valoarea totala este impartita la 5 apartamente adica fix apartamentele de unde nu s-a incasat fondul de reparatii.

Ma aflu in urmatoarea situatie:
Anul trecut s-a stabilit un fond de reparatii ce urma a fi platit in lunile de vara. Pentru apartamentul meu suma totala 780 lei. Am platit cota de intretinere, dar am refuzat sa platesc si fondul de reparatii pentru ca Administratia nu a venit cu un plan concret de reparatii. Intre timp au inceput sa se faca diverse reparatii in bloc iar luna aceasta cand s-a afisat intretinerea am avut supriza sa observ ca la cotele individuale de reparatii regasesc fix suma pe care o aveam restanta la reparatii, practic in tabel apar cu suma de 780 pentru fond de reparatii restante + 780 pentru reparatii cota parte adica 1560 lei.
Este normal sa imi fie imputata aceasta suma de 2 ori? Practic pentru reparatia liftului si a ghenei platesc doar eu si proprietarii ce au refuzat sa plateasca fondul de reparatii restant.
In Art. 49. -legea 230/2007 se spune:
-
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.

Nu am gasit nici o lege unde sa se specifice ca daca nu se plateste fondul de reparatii, proprietarilor li se va impune plata noilor reparatii in intregime si nu cota parte.

Cum ar trebui sa procedez in situatia data?

Va multumesc anticipat!


Si imi vor fi platite si cele 20 zile de preaviz?
Daca da, aceasta plata si cea pt CO nu se considera venit si imi influenteaza indemnizatia?
Ma aflu in concediu de crestere a copilului si am optat pentru 2 ani, pana in martie 2014. Intre timp firma la care lucrez a intrat in faliment. Vineri am primit prin posta de la lichidatorul judiciar o decizie prin care mi se comunica falimentul si faptul ca incepand cu 1 aprilie 2013 mi se acorda un preaviz de 20 zile.
Pot primi preaviz daca am contractul suspendat ca urmare a CCC? In mod normal pe perioada preavizului se plateste salariul, dar in cazul de fata? Cat primesc indemnizatia CCC nu pot avea alte venituri pentru ca pierd indemnizatia.
De asemenea mai am 15 zile de concediu neefectuate in anii trecuti. Cu ele cum se va proceda pentru ca din nou nu am voie sa am venituri pe perioada CCC.
Cum ar trebui sa procedez in situatia data?
Va multumesc anticipat pentru ajutor!
Multumesc mult pentru raspuns!
Intre timp am primit comunicarea inregistrata cu data de 2.07 si la mine a ajuns abia pe 06.07, in care mi se aducea la cunostiinta incetarea contractului de munca cu art 61, lit a), aducand niste argumente aberante de genul ca raspunsurile la cercetarea disciplinara nu au fost concludente,mentionez ca intre timp din presedintele din comisia de cercetare a fost schimbat pentru ca nu a vrut sa ia parte la mizeriile lor.
Nu vreau sa las lucrurile asa pentru ca dreptatea e de partea mea si pentru ca nu am acceptat scalvismul la care sunt supusi angajatii in aceste conditii de criza.
Ce ar trebui sa fac?
Un sfat va rog!
Azi se implinesc 30 de zile de cand contractul de munca mi-a fost suspendat pentru cercetare disciplinara. In urma cu 2 saptamani m-am prezentat pentru cercetarea disciplinara si nici pana in ziua de azi nu s-a luat o decizie. Motivul suspendarii a fost mai mult decat aberant si anume ca am lipsit o zi de la serviciu fara acordul scris al directorului general acord pe care nu a vrut sa mi-l dea desi facusem o cerere in care solicitasem cateva zile de concediu fara plata pentru elaborarea lucrarii de disertatie, cerere ce a stat o saptamana la el pe birou fara o semneze, mentionez ca in acea firma secretara nu elibereaza numere de inregistrare fara acordul directorului general si astfel aceasta cerere nu avea nici un numar, intre timp trimitandu-i si un e-mail pentru mai multa siguranta.
Am sunat sa aflu ce decizie s-a luat in urma cercetarii si mi s-a spus ca nu s-a luat nici o decizie. In cadrul cercetarii disciplinare eu mi-am sustinut punctul de vedere, situatie ce i-a deranjat in mod evident, fiind acuzata ca am avut un comportament necuviincios la adresa conducerii, mai exact ca mi-am permis sa il contrazic.
Eu consider ca nu am gresit in nici un fel, ca mi-am respectat intocmai atributiunile de serviciu. Mentionez ca in perioada in care am fost angajata ni s-a impus sa semnam pentru concediu fara plata si pentru somaj tehnic desi noi ne desfasuram activitatea normal ca sa fie scutit de taxe la stat.
Dupa situatia de fata nu imi mai doresc nici un fel de colaborarea cu aceasta firma din care toti cei care au plecat au plecat numai cu desfaceri disciplinare desi nu aveau nici o vina.
Cum ar trebui sa procedez in continuare ? Durata legala de cercetare se incheie azi.
Ar trebui sa le fac o notificare ceva? Sa fac plangere la ITM, la Fisc?
Răspuns la discuția Preaviz concediere
Din moment ce nu mai am nici birou, imi voi desfasura activitatea in hol? Maine dimineata voi solicita sa mi se comunice in scris ca nu mai e nevoie de mine.
Este foarte posibil sa nu primesc un numar de inregistrare, in aceasta situatie ce pot face?
Răspuns la discuția Preaviz concediere
Va multumesc pentru raspunsuri!
In decizia de concediere se mentioneaza ca voi primi si un salariu compensatoriu.
Am sa ma duc in fiecare zi, desi este foarte neplacut pt mine.
Problema este ca la noi nu se semneaza nici o condica de prezenta.
Si acum am fost sunata de o colega sa imi spuna ca dupa ce am plecat azi (mai devreme cu 4 ore) cineva s-a mutat deja la biroul meu. In aceasta situatie ce pot face?