avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii pus la plata de 2 ori
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii pus la plata de 2 ori

Ma aflu in urmatoarea situatie:
Anul trecut s-a stabilit un fond de reparatii ce urma a fi platit in lunile de vara. Pentru apartamentul meu suma totala 780 lei. Am platit cota de intretinere, dar am refuzat sa platesc si fondul de reparatii pentru ca Administratia nu a venit cu un plan concret de reparatii. Intre timp au inceput sa se faca diverse reparatii in bloc iar luna aceasta cand s-a afisat intretinerea am avut supriza sa observ ca la cotele individuale de reparatii regasesc fix suma pe care o aveam restanta la reparatii, practic in tabel apar cu suma de 780 pentru fond de reparatii restante + 780 pentru reparatii cota parte adica 1560 lei.
Este normal sa imi fie imputata aceasta suma de 2 ori? Practic pentru reparatia liftului si a ghenei platesc doar eu si proprietarii ce au refuzat sa plateasca fondul de reparatii restant.
In Art. 49. -legea 230/2007 se spune:
-
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.

Nu am gasit nici o lege unde sa se specifice ca daca nu se plateste fondul de reparatii, proprietarilor li se va impune plata noilor reparatii in intregime si nu cota parte.

Cum ar trebui sa procedez in situatia data?

Va multumesc anticipat!


Cel mai recent răspuns: AlditaP , utilizator 09:13, 2 Octombrie 2015
Ambele sume intra intr-un total sau numai 780 intra in total, iar alt 780 lei intra pe o rubrica care ar arata cat trebuie sa platiti fondul de reparatii, adica ar fi o rubrica informativa?

Nu ma lamuresc de ce v-ar calcula aceasta suma de doua ori.

De vreme ce s-a decis aceasta suma de plata, inseamna ca s-a avut ceva in vedere. Doar sa spuneti ca nu vreti sa platiti pentru ca nu stiti pe ce o sa se cheltuie aceasta suma nu e in regula si, iata, va creati singura complicatii.

Intr-o asociatie mereu e ceva de reparat. Nu se poate de fiecare data sa umble administratorul pe la usile oamenilor si sa stranga bani. Uneori sunt lucrari care trebuie sa se faca de urgenta, alteori sunt foarte costisitoare si nu toata lumea are disponibil in casa cateva sute de lei ca sa le achite imediat. Asa ca administratia, conducerea asociatiei trebuie sa aiba la dispozititie o suma de bani din care sa poata face lucrarea, fie ca e urgenta, fie ca e foarte costisitoare.
Totalul de plata este de 2000 mil reprezentand cheltuieli luna curenta 1219,55 + restante fond de reparatii 780,45 lei
intretinerea afisata pe luna august este de 1219,55 si include:
cheltuieli curente (apa, salubrizare, salarii, gaze) 349,1 + (reparatii instalatii/ghena/lift) 780,45 + (reparatii coloane comune 3robineti si o usa vizitare) 90 lei
deci suma restanta din fondul de reparatii se regaseste si in cheltuielile curente ale lunii august si se aduna de 2 ori.

Am verificat si facturile de reparatii lift, ghena si instalatii pe tot blocul din luna august si valoarea totala este impartita la 5 apartamente adica fix apartamentele de unde nu s-a incasat fondul de reparatii.

Trebuie sa va lamuriti cu administratorul.
Nu stiu ce au avut ei in vedere cand au impartit facturile de reparatii numai la 5 apartamente.
Este o chestiune de organizare interna.
Aici, pe forum, nu o putem deslusi.
Va multumesc pentru raspunsuri! am sa solicit administratiei sa imi explice de ce imi incaseaza de 2 ori fondul de reparatii si de ce cheltuieli ce ar trebui sa fie cota parte se calculeaza individual.
De asemenea as vrea sa stiu daca exista vreo lege care sa stipuleze si alte penalitati in caz de neplata a fondului de reparatii alta decat Art. 49. -legea 230/2007 ?
Pentru asociatiile de proprietari,in principal opereaza disp L nr 230/2007 si norma de aplicare HG nr 1588/2007
Pentru sumele cu titlu de restanta,se aplica disp art 49 din L nr 230/2007 coeficientul prevazut de legiutor fiind valoarea maxim admisa,asociatia putand sa aplice si coeficiente mai mici

Alte discuții în legătură

Asociatii de proprietari OpraM OpraM Am observat ca exista Asociatii de Proprietari care percep penalitati la restante chiar de 10 ori mai mari decat cele percepute de furnizorii de utilitati ( ... (vezi toată discuția)
Penalitati intretinere ContSters143145 ContSters143145 Este vorba despre o persoana batrana, bolnava, singura si cu venituri reduse pe care incerc sa o salvez sa nu-si piarda casa si sa moara pe strada, oricum mult ... (vezi toată discuția)
Penalizari la neplata fondului de rulment Adriana68 Adriana68 Am citit in ziarul Libertatea din 14 iulie 2010 raspunsul lui [EDIT] referitoare la fondul de rulment. Printre altele, spunea \"[b]Acesta poate fi constituit ... (vezi toată discuția)