avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii pus la plata de 2 ori
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii pus la plata de 2 ori

Ma aflu in urmatoarea situatie:
Anul trecut s-a stabilit un fond de reparatii ce urma a fi platit in lunile de vara. Pentru apartamentul meu suma totala 780 lei. Am platit cota de intretinere, dar am refuzat sa platesc si fondul de reparatii pentru ca Administratia nu a venit cu un plan concret de reparatii. Intre timp au inceput sa se faca diverse reparatii in bloc iar luna aceasta cand s-a afisat intretinerea am avut supriza sa observ ca la cotele individuale de reparatii regasesc fix suma pe care o aveam restanta la reparatii, practic in tabel apar cu suma de 780 pentru fond de reparatii restante + 780 pentru reparatii cota parte adica 1560 lei.
Este normal sa imi fie imputata aceasta suma de 2 ori? Practic pentru reparatia liftului si a ghenei platesc doar eu si proprietarii ce au refuzat sa plateasca fondul de reparatii restant.
In Art. 49. -legea 230/2007 se spune:
-
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.

Nu am gasit nici o lege unde sa se specifice ca daca nu se plateste fondul de reparatii, proprietarilor li se va impune plata noilor reparatii in intregime si nu cota parte.

Cum ar trebui sa procedez in situatia data?

Va multumesc anticipat!


Cel mai recent răspuns: AlditaP , utilizator 09:13, 2 Octombrie 2015
Le-am facut o adresa in care solicitam sa imi explice modul de calcul pentru cota de reparatii luna curenta, de asemenea am solicitat sa imi puna la dispozitie si actele contabile ce au stat la baza respectivei cote.
Au trecut 10 zile si nu am primit nici un raspuns.
Intre timp am aflat ca pentru nici o lucrare nu s-a strans comitetul pentru a decide ce lucrari sa se execute si absolut tot a fost doar din decizia presedintelui.
Care ar fi urmatorii pasi in situatia mea? Imi este foarte clar ca tot ce au facut este lipsit de baza legala.
Va multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatii de proprietari OpraM OpraM Am observat ca exista Asociatii de Proprietari care percep penalitati la restante chiar de 10 ori mai mari decat cele percepute de furnizorii de utilitati ( ... (vezi toată discuția)
Penalitati intretinere ContSters143145 ContSters143145 Este vorba despre o persoana batrana, bolnava, singura si cu venituri reduse pe care incerc sa o salvez sa nu-si piarda casa si sa moara pe strada, oricum mult ... (vezi toată discuția)
Penalizari la neplata fondului de rulment Adriana68 Adriana68 Am citit in ziarul Libertatea din 14 iulie 2010 raspunsul lui [EDIT] referitoare la fondul de rulment. Printre altele, spunea \"[b]Acesta poate fi constituit ... (vezi toată discuția)