Angajatorul isi poate asuma atributiile de securitatea muncii in societatein cazul in care sunt indeplinite conditiile conform Normelor Metodologice de aplicare a legii 319/2006:
ART. 16
(1) În cazul întreprinderilor cu pana la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul isi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, corespunzătoare cel puţin nivelului de baza, conform prevederilor art. 47-51.
Conform normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006 (art. 16 alin 1, c) si art. 55), nivelul de baza este prevazut pentru administratorii care isi asuma atributiile specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca si pentru reprezentantii lucratorilor cu raspunderi specifice.
Pentru a asigura activitatea de lucrator desemnat SSM trebuie cerintele pentru nivelul mediu, adica:
"ART. 49
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b)."