Buna ziua, la o SC cu obiect activitate "comercializarea produselor ceramice", are 5 salariati(sofer , motostivuitorist,necalificati), instructajul protectia muncii si semnatul fiselor se face de catre administratorul societati.Este corect ? Daca nu, va rog spuneti-mi cum e ok. Multumesc pentru intelegere si timpul dvs.Miauca
Legea 319/2006
Art. 9. - (1) În toate cazurile, pentru a se ocupa de organizarea activităţilor de prevenire şi a celor de protecţie, ţinând seama de mărimea întreprinderii şi/sau unităţii şi/sau de riscurile la care sunt expuşi lucrătorii, precum şi de distribuţia acestora în cadrul întreprinderii şi/sau unităţii se impune ca:
a) lucrătorii desemnaţi să aibă capacitatea necesară şi să dispună de mijloacele adecvate;
b) serviciile externe să aibă aptitudinile necesare şi să dispună de mijloace personale şi profesionale adecvate;
c) lucrătorii desemnaţi şi serviciile externe să fie în număr suficient.
(2) Prevenirea riscurilor, precum şi protecţia sănătăţii şi securitatea lucrătorilor, trebuie să fie asigurate de unul sau mai mulţi lucrători, de un serviciu sau de servicii distincte, din interiorul sau din exteriorul întreprinderii şi/sau unităţii.
(3) Lucrătorul/lucrătorii şi/sau serviciul/ serviciile prevăzute la alin. (2) trebuie să colaboreze între ei ori de câte ori este necesar.
(4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
(5) Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei stabileşte prin norme metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi, capacităţile şi aptitudinile necesare, precum şi numărul considerat suficient, prevăzute la alin. (1) şi (4).
Angajatorul isi poate asuma atributiile de securitatea muncii in societatein cazul in care sunt indeplinite conditiile conform Normelor Metodologice de aplicare a legii 319/2006:
ART. 16
(1) În cazul întreprinderilor cu pana la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul isi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, corespunzătoare cel puţin nivelului de baza, conform prevederilor art. 47-51.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Lucrator desemnat ssm
cola83
Lucratorul desemnat SSM a devenit conducatorul locului de munca (director unitate scolara)! cine si cum face instruirea introductiv generala, pe cea la locul ... (vezi toată discuția)