Buna ziua!
As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu urmatoarea situatie: intr-o institutie publica unde activitatea de SSM si PSI este externalizata, fiind incheiat un contract cu o firma, este obligatoriu ca institutia sa aiba si o persoana desemnata cu aceste atributii, din randul salariatilor? si daca imi puteti preciza si baza legala.
Multumesc!
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 8 (1) Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 6 şi 7, angajatorul desemnează unul sau mai mulţi lucrători, pentru a se ocupa de activităţile de protecţie şi de activităţile de prevenire a riscurilor profesionale din întreprindere şi/ sau unitate, denumiţi în continuare lucrători desemnaţi.
(2) Lucrătorii desemnaţi nu trebuie să fie prejudiciaţi ca urmare a activităţii lor de protecţie şi a celei de prevenire a riscurilor profesionale.
(3) Lucrătorii desemnaţi trebuie să dispună de timpul necesar pentru a-şi putea îndeplini obligaţiile ce le revin prin prezenta lege.
(4) Dacă în întreprindere şi/ sau unitate nu se pot organiza activităţile de prevenire şi cele de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie să recurgă la servicii externe.
(5) În cazul în care angajatorul apelează la serviciile externe prevăzute la alin. (4), acestea trebuie să fie informate de către angajator asupra factorilor cunoscuţi că au efecte sau sunt susceptibili de a avea efecte asupra securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi trebuie să aibă acces la informaţiile prevăzute la art. 16 alin. (2).
(6) Lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si
protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de
munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are
capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
-Art. 21 Pentru a putea sa desfasoare activitatile de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa
indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit
prevederilor art. 49.
-Art. 22 (1) Angajatorul va stabili numarul de lucratori desemnati in functie de marimea intreprinderii si/ sau unitatii
si/ sau riscurile la care sunt expusi lucratorii, precum si de distributia acestora in cadrul intreprinderii si/ sau unitatii.
(2) Angajatorul trebuie sa asigure mijloacele adecvate si timpul necesar pentru ca lucratorii desemnati sa poata
desfasura activitatile de prevenire si protectie conform fisei postului.
De la 50 de lucratori in sus angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie din cadrul unității indiferent dacă se apelează sau nu la serviciile unui serviciu extern de prevenire și protecție..
ART. 18 din NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006.
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au între 50 şi 249 de lucrători, angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie din cadrul întreprinderii.
(2) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor prevăzute la alin. (1) care desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(3) În cazul în care lucrătorii desemnaţi, serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
și
ART. 19 din NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006.
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(2) În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Angajat ssm
nicoletaart
Buna ziua,
Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna.
Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)
Baza legala.
va2le3
Buna ziua,
Unitate cu 160 salariati si un punct de lucru in alt judet cu 92 salariati, un total de 252 salariati.
Pentru fiecare locatie prin ... (vezi toată discuția)