Divorțul părinților după 40 de ani de căsătorie- care sunt drepturile de care beneficiază soția dacă nu are nici un venit, după 40 de ani de căsătorie
Mama mea este somată de tatal meu sa accepte divorțul, în condițiile în care ea nu a greșit cu nimic, fata de el.
Totul a pornit de la faptul ca acum 4 ani bunicul meu a căzut la pat și timp de 2 ani l-a îngrijit ( în prima faza făcea naveta în alta localitate ( la 12 km de domiciliu) pentru a-l îngriji, ulterior s-a mutat la țară deoarece avea nevoie tot mai mult de atenție și îngrijiri) .
După decesul bunicului ( Tatal mamei mele) și bunica a căzut la pat și de aproximativ 2 ani are nevoie de îngrijiri zilnice fiind imobilizata.
În toți acești 4 ani și jumatate, mama venea și vine în continuare la 2 zile la apartamentul pe care amândoi îl dețin, pentru a-i face de mâncare, spălat haine și curățenie în casa.
Menționez ca tatal meu nu dorește sa o aducă pe bunica în casa lor.
Astfel tata isi dorește sa divorțeze de mama.
Mamei i s-a impus sa nu lucreze de tanara, pentru a sta acasă cu noi și a ne purta de grija, a ne ajuta la școală... etc.
Astfel nu are nici un venit, doar pensia bunicii în viață ( mama ei) .
Dacă accepta divorțul, cu ce s-ar alege ea, în condițiile în care dealungul timpului, a economisit din banii tatălui meu ( cash) o suma considerabila de bani, tatal fiind pensionar activ ( în sensul ca și lucrează).
Banii au fost economisiti cu știință amândurora pentru o eventuala renovare a apartamentului.
Mama a pus deoparte pensia tatălui și inclusiv din banii de salariu.
Pe langa acești bani, împreună dețin un apartament cu 3 camere.
Întrebarea ar fi, dacă divorțează, având în vedere ca economiile sunt cash, ( banii sunt scoși lunar de pe card și ținuti în casă) poate beneficia de parte din acești bani?
Cum poate demonstra ca acești bani exista?
Mulțumesc.
Buna ziua,
Lucrez la o Societate pe actiuni (SA) si trebuie sa fac o baza de date cu functiile/posturile obligatorii prin lege fara de care nu ar putea sa se desfasoare activitatea.
Astfel ca in organigrama societatii apar urmatoarele departamente:
- Departament Calitate Dezvoltare (aici a fost stabilit personalul obligatoriu - dat fiind obiectul activitatii pe care il desfasoara)
- Departament productie
- Departament Resurse Umane
- Departament Economic
- Serviciul Comercial
- Serviciul Marketing si Management Contracte
- Oficiul juridic
- SSM
Acum rugamintea mea este daca ma puteti ajuta cu titluri/ articole din legislatia romaneasca in care sa oblige SA sa detina anumite posturi/functii. ( cum este de exemplu : Legea 319/2006 si HG 1425- 2006, SR OHSAS 18001-2008 - inspector SSM, responsabil Mediu - HG 856/2002; HG 1061/2008; OUG 195/2005, SR EN ISO 14001-2005)
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu o baza legala in cadrul careia sa fie specificat cate ore trebuie sa stau la serviciu in perioada preavizului. Precizez ca lucrez in cadrul unui ONG de aproape 4 ani.
Multumesc pentru raspuns, intr-adevar am sunat mai devreme la Registrul comertului si mi-a spus sa duc Certificatul de casatorie si noul buletin, de asemenea voi completa acolo si o cerere.
Buna ziua,
Rugamintea mea este de a ma ajuta cu informatii referitoare la urmatoarea problema:
- In 25.05.2010 m-am inregistrat ca PFA,
- din iunie 2010 pana in noiembrie 2010 am avut venituri in total de 2000 de lei. (pe 2011 si 2012 nu am inregistrat nici un venit pe PFA)Totodata din februarie 2009 si pana in 31 decembrie 2012 (urmeaza sa mi se inchieie contractul) am lucrat cu contract de munca pe perioada nedeterminata.
- In iunie 2012 m-am casatorit si astfel mi-am schimbat numele.
- de la inceput mi-am depus declaratiile 220 privind veniturile estimate si 200 privind veniturile realizate. De asemenea mi-am platit impozitul aferent.
- insa niciodata nu mi-am platit contributia la sanatate, pensie sau somaj si nici nu mi-am depus declaratii in acest sens.
- Din ianuarie 2013 ar trebui sa inchei un contract pe PFA cu fostul meu angajator pana in mai-iunie 2013 (el spune cum vreau eu ... pe perioada determinata sau nedeterminata .. cum ma va ajuta pe mine.. in sensul ca daca nu imi gasesc servici pana atunci sa ma pot da eu in somaj)
In acest sens am urmatoarele intrebari:
1. Trebuie sa imi schimb certificatul de inregistrare pe noul nume? daca da care sunt documentele care trebuie sa le depun la registru comertului?
2. Ce declaratii trebuie sa depun din urma, unde si ce procente din venitul de atunci trebuie sa platesc?
3. Pot sa intru in somaj dupa ce nu mai inregistrez nici un venit pe pfa? Daca da … ce documente trebuie sa depun si unde?
4. Si ce fel de contract ar trebui sa inchei cu noul sef sa fie in avantajul meu?
Va multumesc anticipat.
perioada masterului este luata in calcul la vechimea in munca sau pentru pensie ... v-as ruga sa-mi spuneti baza legala. Multumesc
Buna ziua, Locuiesc in Tirgu-Jiu si am domiciliul stabil in acest oras, dar detin in proprietate o locuinta in Cluj-Napoca. Va rog sa-mi spuneti daca se poate sa-i fac flotant unei persoane la locuinta din Cluj-Napoca fara a-mi schimba cartea de identitate. Stiu ca acest fapt implica prezenta mea in Cluj-Napoca. Va multumesc!
Buna ziua va rog sa-mi raspundeti la o intrebare despre concediul prenatal si postnatal. Sotia unui amic si-a luat concediu prenatal de 78 de zile iar concediu postnatal ar ramane de 48 de zile din cele 126 legal. Ce se intampla in cazul in care nasterea intarzie si raman mai putin de 42 de zile minim legale de concediu postnatal? Va multumesc anticipat
Buna ziua, Am incheiat contractul de munca pe data de 7.01.2011 cu acordul partilor. Nu mi-am gasit de lucru si as vrea sa ma inscriu la somaj, va rog sa-mi spuneti daca se poate? Si ce trebuie sa fac? Pentru ca tot nu am de lucru m-am inscris la Master, am dat examen si am intrat la stat pe lucurile fara taxa la zi, as vrea sa stiu daca perioada masterului este luata in calcul la vechimea in munca? Multumesc, astept raspunsul dvs,