dcozma a scris:
PcrisM a scris:
Buna!
Mai am o intrebare: sunt obligata sa semnez un contract cu clientul pentru remedierea defectului aparut in garantie in termen de 15 zile? Nu pot scrie in contract termenul de 30 de zile (de exemplu); produsul este din import, iar piese pentru repararea lui nu ajun in 15 zile!!! Contractul este in afara legii daca acest termen de 15 zile este modificat?
Multumesc.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Parerea mea este ca partile pot depasii termenul de 15 zile pt. remedierea situatiei, daca aceasta depasire nu constituie un inconvenient pentru cumparator si exista un acord scris intre parti in acest sens.
Cu atat mai mult cu cat rezolutiunea contractului sau reducerea partilor nu intervine automat , la expirarea termenului, ci este lasata la latitudinea cumparatorului.
Nu cred ca exista vre-un client care sa nu ceara rezolvarea situatiei de garantie cat mai repede (clientul meu vrea acest lucru in 5 zile, deci sigur nu va astepta mai mult de 15 zile). Dar daca in contract am alt termen... spunea cineva ca este si intelegerea partilor - vanzator/furnizor - client).
O alta intrebare pe care o am este legata de perioada minima de garantie: eu am citit in lege ca aceasta trebuie sa fie minim 2 ani pentru echipamente de folosinta indelungata (cum sunt cele pentru controlul temperaturii mediului ambiant). Dar furnizorul meu de echipamente imi da doar un an garantie - spune el ca asa se da la acest tip de echipamente (nu este vorba de aparate de aer conditiionat, ci de alt tip de echipament). Atunci eu ce fac? In mod logic, daca legea imi spune sa dau garantie minim 2 ani, iar eu dau un an, sunt in afara legii. Dar nu pot da mai multa garantie decat imi da mie furnizorul. Deci, ce fac?